Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ČTK koupila skupinu Profimedia.CZ

Česká tisková kancelář (ČTK) dnes podepsala smlouvu o akvizici skupiny Profimedia.CZ. ČTK chce nákupem fotobanky Profimedia nabídnout trhu kompletní službu v oboru poskytování fotografií a dalších vizuálních materiálů.

Generální ředitel ČTK Jiří Majstr k tomu řekl: „ČTK má největší národní fotobanku a bohatý historický fotoarchiv, k němuž každým okamžikem přibývají snímky ze současnosti. Spojením s největším poskytovatelem obrazového materiálu ze zahraničí, který zastupuje řadu špičkových světových fotobank, nabídneme klientům nové služby.“

Klienti ČTK získají při zachování stávajících služeb přístup k širší fotografické nabídce. Národní zpravodajská agentura spojením se společností Profimedia.CZ dosáhne na další zahraniční trhy s fotografiemi. Skupina totiž aktivně působí v několika zemích především východní Evropy. Klienti obou společností budou navíc výhledově moci pracovat v jednom uživatelském rozhraní.

Reklama
ČEZ

„Klienti společnosti Profimedia získají při zachování stávajících služeb nejen přístup k novému unikátnímu obsahu, ale také díky profesionálnímu a technickému zázemí ČTK přesnější a širší cílení v rámci jednotlivých témat, větší tematický záběr, nabídky výběrů fotografií k četným novým událostem do budoucna a podporu národní tiskové agentury,“ uvedl dosavadní majitel Igor Rattaj.

ČTK hodlá využít i moderní technologickou platformu pro prodej fotografií, která byla vyvinuta interně v Profimedii a už nyní slouží několika fotobankám ve světě. Rozšířením nabídky vizuálního obsahu cílí ČTK především na nemediální trh, na němž cítí příležitost k rostoucímu uplatnění agenturních služeb. Vedení ČTK od spolupráce obou významných hráčů v oblasti vizuálních zdrojů očekává také posílení ekonomických přínosů pro provoz agentury.

Sdílený obsah na společné platformě umožní uživatelům ušetřit na doplňkových zdrojích bez ohledu na to, jaké konkrétní typy fotografií potřebují. Orientaci klientům zjednoduší i postupně sjednocované licenční podmínky. Odběratelé nepochybně ocení i to, že jejich fotografické potřeby budou administrovány z jednoho místa, které bude řešit veškeré jejich potřeby ohledně vizuálního obsahu.

I po převzetí pod křídla ČTK zůstane značka Profimedia zachována. Také společnost Profimedia.CZ zůstane, bude fungovat jako dceřiná firma ČTK a ponechá si formu akciové společnosti.

Cena transakce nebude zveřejněna.

ČTK je veřejnoprávní médium, svůj provoz ale zajišťuje vlastní obchodní činností a nepobírá dotace z veřejných zdrojů. Multimediální servis ČTK nabízí denně 450 až 600 zpráv, zhruba 300 vlastních zpravodajských i ilustračních fotografií a další fotografie od partnerů z celého světa, které zastupuje, mezi něž patří například americká AP, německá dpa a další přední světoví tvůrci, ale i jednotliví fotografové. Ve zdigitalizované části fotoarchivu ČTK je nyní přes milion fotografií a tento počet se průběžně zvyšuje. ČTK má zhruba 250 zaměstnanců a roční obrat více než 250 milionů korun.

Skupina Profimedia.CZ nabízí snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické. Součástí obchodu je mateřská Profimedia se sídlem v ČR i dceřiné firmy v Maďarsku, Chorvatsku a Rumunsku. Skupina má 26 zaměstnanců a v posledních letech roční obrat téměř 130 milionů korun.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu