Rádio Junior, stanice Českého rozhlasu pro děti, mění vizuální identitu. Ta má za cíl oslovit školáky ve věku 8-12 let, pro něž je vysílání Rádia Junior primárně určeno. Aktualizovaný vizuální styl je koncipován s odkazem na sociální média, online prostor, který mladší cílová skupina posluchačů nejčastěji využívá k běžné komunikaci se svými vrstevníky a okolím. Námět i realizace pocházejí z grafického studia Českého rozhlasu.
„Rádio Junior úspěšně prošlo změnou primární cílové skupiny z mladších na starší děti, na kterou navazovala v prvé řadě úprava v online prostředí, a to v podobě nových webových stránek stanice. Současná změna je tedy dovršením postupného sjednocení komunikace napříč platformami,“ uvedl ředitel komunikace, marketingu a obchodu Jiří Hošna.
Nová vizuální identita Rádia Junior staví na prvcích, které jsou dětem blízké například ze sociálních médií, jejichž kombinací vzniká dojem hravé koláže. Výrazné barvy doplňuje bílý rám evokující polaroidovou fotografii, klíčové sdělení je umístěno v komiksových bublinách. Rozlišujícím prvkem u dílčích vizuálů jsou pak tematické piktogramy připomínající samolepky či emoji známé z různých komunikačních platforem. Ty slouží k podpoře sdělení a k identifikaci jednotlivých pořadů. Dané prvky lze také následně využít v komunikaci jak v printu, OOH, tak i v online prostředí, ve videích a na sociálních sítích.
Ušoun Rušoun, maskot stanice, se nově vyskytuje pouze v komunikaci směřované na mladší posluchače ve věku do osmi let, jimž je znám také z vysílání a tematické aplikace.
Nový vizuální styl vznikl kompletně in-house v oddělení marketingu Českého rozhlasu. Autorkou je Petra Komárková z Grafického studia ČRo. Online grafiku připravil Vladimír Staněk, grafik Nových médií ČRo. Komunikaci značky zajišťuje Dagmar Jegerová, brand manažerka Rádia Junior.