Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

„Půl roku od nás nic neuvidíte.“ A tak si plácli. Český Livesport představil svou novou identitu od DesignStudia

Krátce poté, co oslavila patnácté narozeniny, mění česká technologická společnost Livesport výrazně svou firemní identitu. Globální lídr v poskytování real-time sportovních informací si pro svůj rebranding vybral jednu z nejznámějších světových agentur – londýnské DesignStudio, které je autorem například vizuální identity Ligy mistrů, anglické Premier League nebo Airbnb.

 „Nová firemní identita znamená výrazný posun v úrovni vizuální prezentace naší značky. Nyní víc odpovídá jak globálnímu působení Livesportu, tak rostoucímu počtu firem v naší skupině,“ vysvětluje marketingový ředitel Livesportu Jan Hortík. „Na začátku téměř dvouleté práce stála jednoduchá ambice sjednotit naši produktovou marketingovou komunikaci napříč všemi kanály a udržet její konzistenci. Ukázalo se ale, že bude třeba mnohem komplexnější změna. Dnes máme jasný a do detailu propracovaný systém definující pravidla práce s opravdu všemi typy značek ve skupině Livesport. V tom vidím – vedle krásné nové grafiky – největší přínos celého projektu,“ dodává Hortík.

Když se sport potká s technologiemi

Autor nové firemní identity Livesportu vzešel z tendru, kterého se zúčastnily tři společnosti. „Byly to dvě skvělé české agentury a také zahraniční DesignStudio. Zatímco čeští kreativci přišli ještě v tendru s konkrétními – a velmi slušnými – návrhy, DesignStudio nám představilo svůj mnohem obecnější koncept a oznámilo nám, že pokud se pro něj rozhodneme, dalšího půl roku od nich v podstatě nic neuvidíme. Nechali jsme se přesvědčit, že se vyplatí investovat dostatek času do přípravy a vypilování brand strategie, a nakonec jsme si plácli,“ říká marketingový ředitel Livesportu.

Reklama
ČEZ

Mezi úspěšné práce DesignStudia se řadí například vizuální identita Airbnb, firmy Logitech nebo Evernote. A také dvou z nejcennějších sportovních značek světa.

„Že jsou autory vizuální identity Ligy mistrů a Premier League, nás samozřejmě zaujalo na první pohled,“ říká brand manager Livesportu Pavel Hacker. „V našem případě ale nejde čistě jen o sport: Livesport v sobě spojuje svět sportu a svět technologií. A nejsložitější bylo najít vizuální vyjádření obou těchto prvků naší DNA. Výsledný design odráží oba tyto světy, které propojuje v jeden jediný prostřednictvím typografie, loga, barev a grafických prvků. A hlavně je to komplexní systém, který řeší architekturu celého brandu,“ dodává.

Na identitě se podílel také uznávaný odborník na vizuální komunikaci Alan Záruba. „Alan pro nás byl externím konzultantem se silnou interní emocí a vnímáním. Je to milovník designu a vášnivý sportovní fanoušek, což pro nás byla ideální kombinace,“ říká Jan Hortík.

Po firemním brandu čeká Livesport i redesign produktů

Základním stavebním kamenem celého systému nové vizuální identity Livesportu a hlavním pojítkem mezi vizualitou firmy a jejích produktů je výrazná typografie. Na míru připravený font se inspiroval podobou čísel na klasických výsledkových tabulích. Dalším výrazným prvkem jsou potom linie charakteristické pro nejrůznější sportovní hřiště.

„Vizualita Livesportu vychází z principu více hřišť, se kterými se dá pracovat podle potřeby. Když si některé z nich přiblížíte, dostanete výsek typický pro některý ze sportů – fotbal, basketbal, tenis a spoustu dalších. Když si hřiště naopak oddálíte a vidíte jich řadu vedle sebe, dostanete pattern, který svou podobou připomíná tištěný spoj. Tedy tu technologickou polovinu naší DNA,“ popisuje Pavel Hacker.

Představením nové firemní identity ale spolupráce Livesportu s DesignStudiem nekončí. „S jejich týmem zároveň pracujeme i na identitě našeho klíčového produktu. Novou podobu sportovně zpravodajského projektu Livesport.cz, kterou na mezinárodní úrovni reprezentuje značka FlashScore, představíme později v tomto roce,“ prozrazuje Jan Hortík.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)