Videoportál internetové jedničky Seznam.cz mění svůj dosavadní název. Z adresy www.televizeseznam.cz se veškerý obsah, který čítá přes 600 pořadů a stovky tisíc videí, přesune na fanouškům dobře známou doménu www.stream.cz.
Technologickou platformu, která nabízí zdarma ke zhlédnutí nejen vlastní tvorbu, ale i partnerský obsah, využívá měsíčně přes 3,3 milionu reálných uživatelů*. Terestrická Televize Seznam si ponechá svou aktuální doménu, kterou na podzim vymění za www.televizeseznam.cz, na které diváci pak naleznou nejen živé vysílání Televize Seznam, ale i program televize a články k jednotlivým pořadům či zajímavosti z natáčení. Brandové odlišení obou služeb je důsledkem jejich úspěšného fungování a příležitostí pro jejich další rozvoj.
„Před dvěma lety vznikl videoportál Televizeseznam.cz, který na jednom místě nabízí jak náš vlastní, tak i partnerský obsah. Během velmi krátké doby se nám podařilo vytvořit silnou platformu pro distribuci a monetizaci videí českých tvůrců. Množství pořadů neustále rozšiřujeme a jsme otevření novým partnerům. Počet přehrání videí dosáhl loni 300 milionů a meziročně se zvýšil o sto procent. Rychlé tempo držíme i v tomto roce, kdy jsme za první čtyři měsíce už na 129 milionech,“ říká Igor Kalaš, ředitel rozvoje obchodu v Seznam.cz.
Ivan Mikula, ředitel Televize Seznam, na Kalaše navazuje: „Terestrická Televize Seznam spuštěná v lednu 2018 prošla v loňském a letošním roce výraznou programovou proměnou, která měla velmi pozitivní dopad na sledovanost televize. V lednu letošního roku jsme podle měření ATO měli měsíční divácký zásah 2 905 000 diváků**. Kromě pořadů určených pro terestrické vysílání chceme divákům do budoucna nabízet i množství dalšího, primárně online obsahu, například bonusová videa, články týkající se samotných pořadů a další zajímavosti. Součástí programového schématu je navíc velké množství akvizičního obsahu, který není vzhledem k licenčním podmínkám dostupný pro online vysílání. I proto jsme se rozhodli obě platformy brandově odlišit.“
Seznam.cz dlouhodobě podporuje českou autorskou internetovou tvorbu skrze vlastní produkci Streamu (Lajna 2, Lajna 3, A DOST!, Kancelář Blaník, Autobazar Monte Karlo, Hasičárna Telecí, Krvavá léta, Jak nás vidí svět), jejíž videa budou nově označována jako Stream originals. Vlastní obsah Streamu v dubnu letošního roku vygeneroval 14,6 milionů „views“, což bylo celkem 47,3 procenta „views“ z videoportálu. Na videoportálu Stream naleznou diváci více než 260 partnerských pořadů. Zároveň se meziročně zdvojnásobil odsledovaný čas partnerského obsahu.
* Zdroj: Netmonitor, květen 2021
** Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, živě 15+, reach, leden 2021