Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Odložená sledovanost TV se v květnu snížila. Pandemické rekordy skončily

V pandemii a lockdownech rekordně rostla nejen sledovanost živého, lineárního televizního vysílání, ale také odložené sledování pořadů hlavních stanic. V květnu už byla znát mírná korekce.

Přestože v pátém měsíci roku už se do čísel promítlo uvolnění, odložená sledovanost byla stále na vyšší úrovni než v květnu 2020, a to o více než osm minut.

„Odložená sledovanost je v letošním roce rekordní. To ovšem neznamená, že nebude podléhat sezónním výkyvům tak, jak se děje každý rok v závislosti na délce dne a na počasí. Mírný pokles v měsíčních hodnotách byl zaznamenán i loni na jaře. Letos v květnu došlo navíc k rozvolnění protiepidemických opatření, pohyb obyvatelstva už nebyl omezen a zaměstnanci se postupně vrátili na svá pracoviště, děti a studenti do škol. Obecně lze říci, že televizní chování je vždy ovlivněno i množstvím času, který lidé tráví doma,“ napsala MAM Vlasta Roškotová, jednatelka Asociace televizních organizací (ATO).

Reklama

Odložená sledovanost (TS0)/celý den/15+

Měsíc20202021
leden0:17:450:34:27
únor0:19:330:32:57
březen0:24:110:32:47
duben0:21:100:31:03
květen0:21:160:29:38
Zdroj:ATO/Nielsen Admosphere

Sledovanost živé TV/celý den/15+

Měsíc20202021
leden3:46:294:10:09
únor3:47:574:05:26
březen4:13:543:58:19
duben3:46:373:41:22
květen3:27:553:27:54
Zdroj: ATO/Nielsen Admospehre

Možnost odloženého sledování si prý velmi oblíbili i diváci Primy. V současné době nejsledovanějšímu „nekonečnému“ seriálu Slunečná přidává odložená sledovanost necelou čtvrtinu a v případě premiérových krimiseriálů se pohybuje kolem 30 procent. „Tento fakt je pro nás, jako pro provozovatele silné komerční televizní skupiny, důležitým signálem pro budoucnost. Domácí televizní tvorba zůstává nadále pro diváky velmi atraktivní a sami chtějí mít možnost zvolit, kdy a kde se na své oblíbené televizní pořady podívají,“ uvedl Roman Mrázek, ředitel programu a výzkumu TV Prima k tématu, o kterém si můžete více přečíst v aktuálním čísle Marketing & Media. Vyšlo v pondělí 7. června 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Podle Renaty Týmové, vedoucí výzkumu a analýz České televize, se odložená sledovanost televize pohybuje stabilně přes 10 procent a pro veřejnoprávního vysílatele se jak v televizi, tak i na internetu stala nedílnou součástí zpětné vazby. „U premiérové dramatické tvorby přidává k projektům celkově 20 až 30 procent.  Absolutním rekordmanem byla  naše loňská štědrovečerní pohádka O vánoční hvězdě a samozřejmě i seriál Most, kde se odložená sledovanost v TV a na internetu pohybovala přes 50 procent,“ uzavírá Týmová.  

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)