Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Máslový ležák i souboj s hůlkami. V New Yorku otevřel největší obchod pro fanoušky Harryho Pottera

Minulý týden se v New Yorku otevřel největší obchod na světě pro všechny skalní fanoušky čarodějnického učně Harryho Pottera, hrdiny knih britské spisovatelky J. K. Rowlingové.

Sága čaroděje Harryho Pottera patří mezi nejprodávanější knihy na světě. Má celkem sedm knižních dílů, jejich jednotlivých výtisků se přitom po celém světě prodalo dohromady přes půl miliardy, 180 milionů jen ve Spojených státech. V newyorském obchodě si mohou fanoušci koupit rekvizity a výrobky, které se objevují v populární filmové sérii natočené podle knih Rowlingové.

Máslový ležák za šest dolarů

V třípatrovém obchodě o rozloze 2 000 metrů čtverečních při vstupu z Páté Avenue vítá příchozí replika ptáka Fénixe, pod stropem je zavěšený had Nagini, nechybí ani typické spirálové schodiště, které podobně jako ve filmu u vstupu do Brumbálovy kanceláře, střeží socha Hypogryfa. Návštěvníci mohou vidět rovněž telefonní budku, která v příbězích sloužila jako vstup na ministerstvo kouzel, a mohou si také vyzkoušet dresy na famfrpál.

Reklama
ČEZ
Létající Fénix

K mání je nejvíce zboží s tématikou Harryho Pottera na světě, ještě více než například v tematických parcích v Orlandu nebo v japonské Ósace. Více než 1300 kusů stojí od dvou dolarů až po třeba stovku za repliky létajících košťat. Návštěvníci si mohou v rámci cesty do patnácti tematických sekcí dát sklenici slavného máslového ležáku za šest dolarů nebo si zapózovat v botách školníka Hagrida či si koupit hůlku Luciuse Malfoye. Mohou si také nechat vytisknout monogramy do rób z některé ze čtyř kouzelnických kolejí, na svou vlastní hůlku, získat dopis o přijetí na školu kouzel či kouzelnický kufr.

Stěna s magickými hůlkami

Zatímco série filmů s kouzelníkem se odehrává primárně v Londýně navazující knihy či díly Fantastických zvířat se odehrávají v New Yorku ve 20. letech minulého století. „Ať už jste fanouškem nebo jen jdete okolo, každý si tady něco najde a může nasát jedinečnou atmosféru. Osmdesát procent nabídky je poměrně limitované a z toho 20 procent předmětů je v nabídce exkluzivně pouze tady,“ uvedl Doran Finneran, manažer nově otevřeného obchodu. 

Návštěvníci jsou vedeni k tomu, aby si stáhli fanouškovskou aplikaci, díky níž se mohou vydat na cestu za úkoly. V obchodě je celkem devět truhel či míst s oficiálními předměty z filmové série a lidé po naskenování „kouzelných klíčů“ získají přístup k zákulisním záběrům z natáčení a zajímavých informacích o předmětu. A po dokončení celého questu obdrží tajné heslo pro dárek na pokladně.

Voldemortův deník probodnutý zubem z baziliška

Speciální péče byla věnována pultu s více než padesáti kouzelnickými hůlkami, každá s unikátními vlastnostmi a vazbou na některou z oblíbených postav. Unikátní interaktivní stůl pak umožní otestovat si magické schopnosti každé z hůlek či absolvovat virtuální souboj. „Tento stůl má svoji premiéru, nikde jinde na světě něco podobného není,“ řekl Finneran

Později v létě se počítá s dvěma virtuálními atrakcemi, v rámci „Chaosu v Bradavicích“ s a e fanoušci podívají do hradu, v dalším zase budou moci proletět se virtuálně na koštěti a bojovat proti Mozkomorům.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)