Antikorupční projekt z dílny agentury WMC/Grey pro společnost Actum proměnil jednu z nominací v kategorii Brand Experience & Activation, počet získaných lvů tím rozšířil na pět. O dalším českém finalistovi se rozhodne zítra.
Hackhaton #znamkamarada znovu zabojoval na Cannes Lions. Projekt agentury WMC/Grey pro Actum ke zlatému a stříbrnému lvu za kategorii Direct a bronzovým za PR a Media přidal čtvrtý festivalový den další zlatou šelmu v kategorii Brand Experience & Activation. K tomu si může připočítat ještě úspěšné umístění mezi finalisty v dalších podkategoriích Media a Brand Experience & Activation.
Projekt, jenž loni v lednu reagoval na předraženou zakázku na e-shop na dálniční známky za 401 milionů korun tím úspěšně zakončil své tažení reklamními Oscary.
Česko má ve hře ještě jednoho zástupce, o němž bude rozhodnuto během vyhlašování cen v pátek 25. června. Na shortlist v Sustainable Development Goals – Gender Equality se probojovala Agentura Triad Advertising s kampaní pro řetězec IKEA. Ta v hororovém spotu přezdívaném „Duch“ upozorňuje, že domácí násilí nemusí být vidět na první pohled. Film režíroval oceňovaný režisér Marek Partyš, na jeho vzniku se podílela produkční společnost Bistro Films. Loni odvysílanou kampaní odstartoval dlouhodobý projekt společnosti IKEA pro boj s domácím násilím, na němž se podílí Koalice NeNa, která sdružuje specializovaná centra pro ženy zažívající násilí ROSA, proFem a Acorus.
Jak často upozorňují porotci Cannes během „debriefu“ po vyhlášení jednotlivých kategorií, je už jen umístění na shortlistu opravdu úspěch, vzhledem k tomu, že byly hodnoceny ty nejlepší prráce za poslední dva roky.