Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vznikla Asociace online vydavatelů. Zakladateli jsou Drbna, Hlídací pes a Reportér

Asociace online vydavatelů (AOV) má vedle hájení zájmu vydavatelů také akcentovat témata, jako jsou pluralita médií, kvalita a důvěryhodnost obsahu, etika novinářské profese. Zakladateli jsou vedle vydavatele Drbna.cz také ředitel webu Hlídacípes.org Ondřej Neumann a vydavatel magazínu Reportér Robert Čásenský.

„Asociace online vydavatelů, kterou jsme založili, vznikla na základě dlouhodobé poptávky vydavatelství, která cítí, že jim chybí subjekt, který by za ně efektivně loboval. Rozhodli jsme se to prostě změnit a postarat se o sebe v téhle věci sami,“ říká Libor Matoušek, zakladatel regionální sítě médií Drbna.cz.

„Vznik asociace překračuje zájmy svých členů. Svobodná média jsou čtvrtým pilířem demokracie. Bez nich se systém postupně zhroutí. A protože hrají zásadní úlohu  v dramatu zvaném svobodná společnost, musejí být svobodná doopravdy. Asociaci zakládáme, protože věříme, že média (vydavatelé a novináři společně) mají odpovědnost za tuto zemi a šířeji za svět, v němž žijeme. Jejich úloha, aspoň u nás, se nám zdá pokřivená, zesměšněná. To chceme a měli bychom se pokusit změnit,“ vysvětluje Ondřej Neumann.

Reklama
ČEZ

Agenda AOV:

  • lobbing, zvláště na úrovni EU a orgánů státní správy,
  • iniciace vzniku mediální rady
  • apel na novinářskou etiku
  • aktivní účast na tvorbě legislativy a potenciální regulace trhu,
  • vztah k technologickým distributorům obsahu,
  • produkování odborných výstupů.

Informace o záměru založit profesní asociaci oslovila i vydavatele, u kterých je dominantní tištěný titul. Jedním ze zakládajících členů je Robert Čásenský z magazínu Reportér: „Naším dlouhodobým cílem je dělat kvalitní a nezávislou novinařinu, kterou neovlivňuje nezdravé oligarchické prostředí. Mnozí z nás vznikli na zelené louce, protože chtěli dělat svou práci co nejlépe a po svém. Chceme pochopitelně sílit a k tomu potřebujeme rovné podmínky na mediálním trhu. Právě o ně budeme s nově vzniklou asociací usilovat.“

Pro asociaci je zásadní i spolupráce s mezinárodními organizacemi v rámci EU „Vznik asociace pozitivně vnímají mezinárodní organizace, které zastupují vydavatele i novináře na evropské úrovni. Oceňují zejména důraz na principy novinářské etiky, podporu plurality médií, a záměr spolupracovat s profesními organizacemi novinářů, jako je rovněž nově založená Asociace regionálních novinářů. Díky tomu by se mohla ČR v tomto směru stát dokonce příkladem dobré praxe pro jiné země,“ vysvětluje Lucie Sýkorová místopředsedkyně představenstva Asociace online vydavatelů.

Asociace online vydavatelů je otevřena i dalším členům. Stát se jimi můžou ti, kteří splňují podmínky vstupu dané stanovami: Členové statutárních orgánů členů asociace by neměli být členy politických stran, zároveň by členové asociace neměli být vlastněni PR/komunikačními agenturami či se podílet na jejich exekutivě. Členové asociace svým členstvím deklarují, že produkují více než 50 procent autorského obsahu a neuveřejňují dezinformace, respektive fake news. 

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)