O neveřejný tendr Asociace televizních organizací (ATO) k projektu crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu na období 2023-2027 projevily zájem tři agentury: Nielsen Admospehre, Kantar a Median.
Agentury mají v polovině července předložit své nabídky, po letní pauze je budou v září čekat detailní prezentace projektů. V říjnu pak bude ATO z uchazečů vybírat a do konce listopadu má být smlouva na další období podepsána.
„Jak jsme avizovali, nově půjde o to, aby vítězná agentura uměla naplnit digitální část měření, a to přes všechny obrazovky a koncová zařízení. Jedná se o naplnění strategie ‚total video‘,“ sdělila MAM Vlasta Roškotová, jednatelka ATO.
V dubnu MAM oslovil mediální manažery, kteří se shodli na tom, že je nezbytné, aby aktuální zakázka odrážela technologický vývoj posledních let. „Nebude podstatné, zda pořad nebo reklama svůj rating vygeneruje například v rámci lineárního ‚free to air‘ vysílání, v mobilní aplikaci, případně v HbbTV nebo na jiné, ať už lineární či nelineární platformě,“ sdělil tehdy programový ředitel Primy Roman Mrázek.
Účast v soutěži potvrdily i všechny tři subjekty. „Ano, budeme se účastnit v součinnosti s našimi slovenskými kolegy, kteří realizují TV měření už patnáct let,“ řekla Petr Průšová, CEO Kantar.
Zájem potvrdil i ředitel Medianu, Přemysl Čech. „Byli jsme pozvání, potvrzujeme, že jsme na výzvu ATO reagovali pozitivně,“ sdělil Čech.
Podobně zájem potvrdila Eliška Morochovičová, která vede PR Nielsen Admosphere, jenž elektronické měření probíhající na reprezentativním vzorku 1870 domácností vlastnících TV přijímač aktuálně realizuje. Od roku 2013 měří i odloženou sledovanost pořadů, v horizontu sedmi následujících dní po odvysílání.