Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Podle aktuálního Media projektu čte tisk 82 procent obyvatel České republiky

Data celostátního jednotného výzkumu čtenosti periodického tisku Media projekt za 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021 ukázala, že tisk v tomto období, do jehož průběhu významně zasáhla druhá vlna koronavirové pandemie a s ní související omezení, četlo celkem 82 procent obyvatel České republiky ve věku 12 až 79 let.

Tento ukazatel zásahu tisku v české populaci má i nadále stabilní hodnotu. Výsledky výzkumu podle Unie vydavatelů svědčí o pevném vztahu čtenářů k tiskovým titulům. Čtenáři tisku oceňují především důvěryhodnost publikovaných informací.

Tisk je významným informačním zdrojem řady bonitních cílových skupin. Vykazuje nadprůměrný zásah například v nejvyšších socioekonomických skupinách A a B. Podobně dosahuje nadprůměrný zásah u vysokoškoláků. Nadprůměrnými čtenáři tisku jsou také například učitelé nebo lékaři, zdravotní sestry a pracovníci ve zdravotnictví.

Reklama
MMcite

„Naměřená data ukazují, že čtenost tiskových médií je dlouhodobě stabilní, a to i v nepříznivých podmínkách minulých dvou čtvrtletí. Svědčí to nejen o věrnosti čtenářů, ale také o jejich pevném vztahu k  oblíbeným tiskovým titulům.  Pozitivní zprávou pro inzerenty potom je, že mohou bez obav i nadále využívat všechny výhody, které pro reklamní kampaně představuje tisková reklama,“ sdělil k aktuálním výsledkům Media projektu výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach.

Do realizace výzkumu zasáhla druhá vlna koronavirové pandemie. Hlavním úkolem bylo zajistit v odpovídající kvalitě dotazování respondentů výzkumu, který probíhá z velké části prostřednictvím přímého rozhovoru mezi tazateli a respondenty. Realizátoři proto prováděli část dotazování také prostřednictvím inovativní metody Capi online, kdy byly některé face to face rozhovory dotazovány prostřednictvím komunikační platformy či webové aplikace.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu