Do Červánkovic nebo Velkého Borůvkova? České dráhy lákají do přírody

Jarní uvítací kampaň Českých drah od agentury Havas láká cestující opět s pomocí hry se slovy.

První letošní kampaň Českých drah po dlouhé zimě či zákazech cestování mezi okresy vítá cestující. Vybízí je k výletům do přírody, která nabízí mnoho úžasných zastávek podle kampaně, kterou vytvořila agentura Havas, a která poběží v tisku, rádiu, na sociálních sítích a ve venkovní reklamě.

Každý cestující si může vymyslet vlastní poetický název pro svoji zastávku. Inspirací má být série vizuálů s typickými drážními cedulemi uprostřed krajiny. Vymyšlené názvy odkazují na zážitky, které na místě čekají, třeba jako Červánkovice, Měkkomechovice, Kuropěníkov nebo Velký Borůvkov.

Lidovou tvořivost se kampani Českých drah podařilo povzbudit už loni v červenci. Tehdy se dopravce snažil podpořit domácí turistiku rýmovanými slogany, které upřednostňovaly tuzemské destinace. Například jako „Místo Bora Bora zlákala mě Kutná Hora“ a podobně. Na sociálních sítích vzniklo mnoho zábavných parodií a rozšíření, což kampani zase zajistilo širokou mediální pozornost.

Se záměnou slov si pak hrála i loňská červnová kampaň Českých drah od Havasu, v níž se na rodinný výlet k řece Punkvě vydává otec od rodiny „řádně“ vyparáděn.

Vizitka kampaně:

Název: Uvítací kampaň

Klient: České dráhy

Nasazení: 1. 5.- 31. 5.            

Mediamix: print, online, out-of-home, rádio

Agentura: Havas Prague

Creative Director: Jakub Kolářík, Petr Čech

Art Director: Jakub Kolářík, Martin Koleják

3D Designer: Martin Koleják

Account Director: Lenka Beránková

Production Manager: Tereza Letfusová

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia