Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

České high street se otřásly v základech. Krize vytvořila nevídané příležitosti

Pandemie sice přinutila některé značky z trhu odejit, jejich místa ovšem rychle zabírají lokální i zahraniční hráči, kterým krize pomohla. Dříve nedosažitelné pozice jsou realitou.

Skladba nájemců v komerčně nejatraktivnějších ulicích (high street) a v prémiových nákupních centrech v Česku prošla během pandemie radikální změnou. O možných odchodech některých značek z lukrativních pozic se sice už dříve šuškalo, pandemie z nich ovšem udělala věc veřejnou a dlouhotrvající krize pak udolala i ty, které před ni alespoň navenek vypadaly zdravě.

Ke slovu se dostávají lokální hráči se silnou znalosti trhu, kteří teď dosáhnou na lokality, jež byly dříve určeny „silným mezinárodním brandům“. Navíc do tuzemských vod se chystají připlout i „těžké kalibry“ v podobě módních ikon. Jednoduše řečeno: čeká nás silný rok, podle realitních společnosti mapujících pohyby v obsazenosti jednotek v centrech velkých měst dokonce rekordní.

Reklama
ČEZ

Odložené plány ožijí

Chuť investovat a nakupovat se letos vrátí v zesílené podobě. Tak to vidí realitní společnosti. Podle nich některé značky navíc svůj již dříve plánovaný vstup s ohledem na pandemii přesunuly pravě na letošní rok. S 25 novými značkami, které loni vstoupily na česky trh, je přitom Česko podle studie společnosti Cushman & Wakefield i loňským regionálním rekordmanem. Následuje Polsko s polovičním počtem. Čtrnáct nových značek je navíc z prémiového segmentu, dvě z luxusního, převažuje móda a stravovací služby.

Nejvýznamnějším a největším vstupem na česky trh bude letos značka Primark, která, ačkoli nepatři do luxusního nebo prémiového segmentu, otevře svůj „flagship store“ ve Flow Building na Václavském náměstí. Prodejna se zároveň stane největším obchodem Primarku ve střední Evropě. Společnost zatím odmítla sdělit termín, kdy k otevřeni dojde, možná proto, že ho musela už několikrát odložit.

Očekává se také vstup značek Chanel a Versace do Pařížské ulice. Na příchod prémiových značek tohoto kalibru se pohlíží i jako na významnou událost v rámci střední Evropy.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 10. května 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)