Češi mají z hobby marketů nejraději Obi. Nejvíce za reklamu utratí Mountfield

Podle výzkumu Nielsen Admosphere Češi do hobby marketů pro kutilské a zahradnické potřeby vyrážejí hned několikrát do roka. Nejčastěji tam nakupují potřeby pro rostliny a pěstování, potřeby pro dílnu a také pokojové či venkovní rostliny. V otázce oblíbenosti vyšel mezi respondenty nejlépe řetězec Obi. Zadavatelem s největším využitým inzertním prostorem byl v prvním čtvrtletí 2021 Mountfield.

Výzkum realizovala společnost Nielsen Admosphere metodou online sběru na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

Hobby markety jsou v Česku oblíbené, v současnosti je alespoň někdy navštěvuje 95 procent dotázaných. Lidí, které tam opravdu nikdy nepotkáte, je tedy pouhých 5 procent. Celých 40 procent přitom chodí do hobby marketů jednou za tři měsíce nebo alespoň jednou za půl roku, čtvrtina se tam dokonce vydává jednou měsíčně a častěji.

Nejvíce Češi nakupují potřeby pro rostliny a pěstování (tedy různá osiva, substráty, hnojiva, květináče a podobně; 45 %), potřeby pro dílnu jako nářadí nebo spojovací materiál (44 %) a pokojové či venkovní rostliny a květiny (42 %). Potřeby pro dílnu jsou výrazně častějším zbožím v košících mužských zákazníků, zatímco potřeby pro rostliny i samotné rostliny jsou zase doménou žen. V průměru okolo třetiny dotázaných také chodí do hobby marketů pro barvy či tapety (35 %), potřeby pro zahradu (zahradní techniku, grily, bazény a podobně; 34 %) a osvětlení či elektro (32 %). Mezi nejméně obvyklé zboží zde nakupované patří interiérový nábytek (5 %) a topení, klimatizace či větrání (4 %).

Nejraději respondenti nakupují v hobby marketu Obi (34 %), na druhém místě je Hornbach (21 %) a na třetím Bauhaus (10 %). Oblíbený hobby market nemá 11 procent dotázaných.

A co patří mezi důležité faktory, které ovlivňují výběr hobby marketu? Na prvním místě jsou to ceny, které jsou důležité pro 68 % lidí, dále dostupnost obchodu (62 %) a na třetím místě šíře nabízeného sortimentu (56 %).

Co se týče útraty za jeden nákup potřeb pro domov, stavbu či zahradu, nejčastěji nepřesáhne tisíc korun (64 %), mezi tisíci a třemi tisíci korunami v hobby marketech jednorázově utratí 29 procent a více než to pouhých 7 procent lidí.

Inzerce hobby marketů

V prvním kvartálu roku 2021 byl v segmentu hobby marketů největším zadavatelem Mountfield, který v českém mediálním prostoru umístil reklamu v celkové ceníkové hodnotě přes 369 milionů korun. Řetězec Obi Česká republika měl ve stejném období inzerci v hodnotě více než 81 milionů korun a třetí Hornbach Baumarkt CS inzeroval na ploše v hodnotě necelých 67 milionů korun v ceníkových cenách.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345