Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi mají z hobby marketů nejraději Obi. Nejvíce za reklamu utratí Mountfield

Podle výzkumu Nielsen Admosphere Češi do hobby marketů pro kutilské a zahradnické potřeby vyrážejí hned několikrát do roka. Nejčastěji tam nakupují potřeby pro rostliny a pěstování, potřeby pro dílnu a také pokojové či venkovní rostliny. V otázce oblíbenosti vyšel mezi respondenty nejlépe řetězec Obi. Zadavatelem s největším využitým inzertním prostorem byl v prvním čtvrtletí 2021 Mountfield.

Výzkum realizovala společnost Nielsen Admosphere metodou online sběru na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

Hobby markety jsou v Česku oblíbené, v současnosti je alespoň někdy navštěvuje 95 procent dotázaných. Lidí, které tam opravdu nikdy nepotkáte, je tedy pouhých 5 procent. Celých 40 procent přitom chodí do hobby marketů jednou za tři měsíce nebo alespoň jednou za půl roku, čtvrtina se tam dokonce vydává jednou měsíčně a častěji.

Reklama
Know

Nejvíce Češi nakupují potřeby pro rostliny a pěstování (tedy různá osiva, substráty, hnojiva, květináče a podobně; 45 %), potřeby pro dílnu jako nářadí nebo spojovací materiál (44 %) a pokojové či venkovní rostliny a květiny (42 %). Potřeby pro dílnu jsou výrazně častějším zbožím v košících mužských zákazníků, zatímco potřeby pro rostliny i samotné rostliny jsou zase doménou žen. V průměru okolo třetiny dotázaných také chodí do hobby marketů pro barvy či tapety (35 %), potřeby pro zahradu (zahradní techniku, grily, bazény a podobně; 34 %) a osvětlení či elektro (32 %). Mezi nejméně obvyklé zboží zde nakupované patří interiérový nábytek (5 %) a topení, klimatizace či větrání (4 %).

Nejraději respondenti nakupují v hobby marketu Obi (34 %), na druhém místě je Hornbach (21 %) a na třetím Bauhaus (10 %). Oblíbený hobby market nemá 11 procent dotázaných.

A co patří mezi důležité faktory, které ovlivňují výběr hobby marketu? Na prvním místě jsou to ceny, které jsou důležité pro 68 % lidí, dále dostupnost obchodu (62 %) a na třetím místě šíře nabízeného sortimentu (56 %).

Co se týče útraty za jeden nákup potřeb pro domov, stavbu či zahradu, nejčastěji nepřesáhne tisíc korun (64 %), mezi tisíci a třemi tisíci korunami v hobby marketech jednorázově utratí 29 procent a více než to pouhých 7 procent lidí.

Inzerce hobby marketů

V prvním kvartálu roku 2021 byl v segmentu hobby marketů největším zadavatelem Mountfield, který v českém mediálním prostoru umístil reklamu v celkové ceníkové hodnotě přes 369 milionů korun. Řetězec Obi Česká republika měl ve stejném období inzerci v hodnotě více než 81 milionů korun a třetí Hornbach Baumarkt CS inzeroval na ploše v hodnotě necelých 67 milionů korun v ceníkových cenách.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)