Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

AKA vyzývá zadavatele k bojkotu Ulož.to

Podle asociace mají inzerenti zvážit další reklamy na platformě, výzva je reakci na sporu Ulož.to a CinemArt

Asociace komunikačních agentur (AKA) reaguje na spor Ulož.to s filmovým distributorem CinemArt výzvou adresovanou jak platformě Ulož.to, tak k jejím inzerentům. AKA ve výzvě apeluje na provozovatele serveru Ulož.to, aby se zdržel neetického jednání, které poškozuje práva tvůrců. Spolu s tím vyzývá inzerenty, aby zvážili své aktivity na webových stránkách Ulož.to a nepodporovali neetické jednání této platformy.

„Ulož.to musí s okamžitou platností přestat vyhrožovat distributorovi CinemArt žalobami. Je to právě Ulož.to, které se podle nás dopouští neetického jednání vůči vlastníkům autorských práv. Zloděj křičí: Chyťte zloděje,“ uvádí k výzvě Marek Hlavica, ředitel AKA (na úvodní fotografii).

Reklama
ČEZ

Otázka duševního vlastnictví je pro AKA jedno ze stěžejních témat, stejně tak podpora českých tvůrců a celého kulturního a kreativního odvětví. O jejich podporu AKA dlouhodobě usiluje ve spolupráci s Hospodářskou komorou, Ministerstvem kultury a dalšími institucemi.

Asociace věří, že se za výzvu k ochraně autorských práv postaví velká část reklamního sektoru. „Naším cílem dlouhodobě je, aby byla dodržována všechna práva duševního vlastnictví a autorům se dostalo spravedlivé odměny,” uvádí Hlavica. „Situace je nyní pro filmové distributory a tvůrce o to závažnější, že jejich filmy nebyly kvůli pandemii často vůbec uvedeny do kin,” dodává.

Ulož.to prostřednictvím svých služeb dle názoru AKA dlouhodobě umožňuje často nelegální sdílení děl, která podléhají autorskoprávní ochraně. Nynější výzva je reakcí na spor platformy a distributorské společnosti CinemArt kvůli šíření snímku Šarlatán z roku 2020, který skončil u soudů. Předběžné opatření Městského soudu v Praze z lo%nského prosince ukládalo cloudové službě zajistit nedostupnost souborů, jejichž název obsahuje slovo „šarlatán“ a stejnojmenné audiovizuální dílo. Ulož.to soudem nařízenou povinnost respektovalo. Začátkem dubna ale Vrchní soud rozhodnutí z formálních důvodů zrušil. Spor tak pokračuje dál. Uloz.to se u soudů například domáhá po CinemArt náhrady škody, která měla platformě kvůli tříměsíčnímu kontrolování souborů měla vzniknout a blíží se 790 tisícům korun.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)