Obětuj jedno pivo a zasaď strom, říká vítězný návrh kampaně pro neziskovou organizaci Plant for the Planet.
Osm týmů soupeřilo v kategorii Marketers letošního ročníku národní soutěže pro mladé profesionály do 31 let Young Lions. Do ní se letos přihlásilo celkem rekordních 88 týmů. Mladí marketéři dostali za úkol vymyslet kampaně pro neziskovou organizaci Plant for the Planet. Návrhem měli nalákat významné společnosti skutečně se zajímající o životní prostředí, aby s neziskovkou navázaly partnerství. Zároveň měli motivovat veřejnost, aby se též zapojila do akce. Zpopularizovat pak měli i aplikaci Plant for the Planet, která je součástí kampaně za vysázení bilionu stromů.
Nejvíce porotu oslnila dvojice Jan Dvořák a Karolína Kostková z Plzeňského Prazdroje. Druhé místo získali Pavel Vykydal a Monika Hrstková z Kofoly. Třetí místo uděleno nebylo, ale čestné uznání poroty získali Elena Chadžieva a Jana Kloudová z McDonald’s a Denisa van Goozen a David Wurst z Nestlé Česko.
Práce hodnotila porota, v níž usedli:
- Will Rust, šéf pro značku ve společnosti Lunar, prezident poroty
- Milan Formánek, konzultant a přednášející, exCEO agentury Zaraguza
- Lucie Průšová, šéfka marketingu společnosti Billa
- Aleš Pýcha, ředitel pro marketing a Solootions v FTV Prima
- Daniel Živica, exCEO VMLY&R CZ and Wavemaker CZ & SK
1. místo: Jan Dvořák a Karolína Kostková z Plzeňského Prazdroje
Zlatý tým z Plzeňského Prazdroje motivuje k sázení stromů pro planetu přes pivo. Navrhuje prodej „stromového multipacku“, v němž bude speciální lahev bez piva. Za ni nechá značka v kampani se sloganem „Miss a beer today to have a tomorow“ vysadit dva stromy. Jeden za firmu, druhý za zákazníka. Své fanoušky též přesměrovává ze svého webu k projektu Plant for the Planet. Aktivitou by pak Plzeňský prazdroj chtěl inspirovat další velké nápojářské skupiny.
2. místo: Pavel Vykydal a Monika Hrstková z Kofoly
Stříbrný tým z Kofoly jde na „švejkující“ Čechy mazaně. V návrhu přišel s výzvou vysázení 20 tisíc stromů. Pokud se ji nepodaří naplnit do listopadu, přijde populární „zlaté prasátko“ Kofoly o svůj domov v TV a během Vánoc už z obrazovek nezazní otázka: „A bude mít ty velký zahnutý zuby nahoru?“. Mimochodem počet stromů ve výzvě na oblíbený spot odkazuje – mezi lety 2013 a 2020 byl vysílán celkem dvacettisíckrát. Dvojice sází na to, že se Češi „hecnou“, jako hrdinové cíl několikanásobně překročí a sázení stromů si budou třeba dávat i jako vánoční dárky.
Čestné uznání poroty:
Elena Chadžieva a Jana Kloudová z McDonald‘s
Denisa van Goozen a David Wurst z Nestlé Česko