Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem Ceny kvality, je prodejce outdoorového vybavení 4camping.cz.
Boom e-commerce v loňském roce znamenal pro celou řadu e-shopů rekordní výsledky. Cílem soutěže ShopRoku, kterou každoročně vyhlašuje nákupní rádce Heureka.cz, je ocenit nejkvalitnější a nejpopulárnější e-shopy na českém trhu. 200 000 hlasů, 6 milionů recenzí a hodnocení a 1 200 přihlášených e-shopů – to je shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v rámci soutěže ShopRoku.
„Rekordní čísla české e-commerce v loňském roce se odrazila i na zájmu o ocenění nejlepších českých e-shopů. Češi v e-shopech trávili hodně času a jako zákazníci jsou stále náročnější. České e-shopy však patří ke špičce ve kvalitě, což se letos opět potvrdilo,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.
Absolutním vítězem ceny popularity, ve které rozdávají hlasy svým oblíbeným e-shopům sami zákazníci, se stal e-shop obchodního řetězce Lidl. Ten si stejnou cenu převezme i na Slovensku. „Velice nás těší, že Lidl-shop patří u zákazníků k vyhledávaným místům pro nákup spotřebního zboží a oblečení. Za dobu své existence se tak stal plnohodnotným prodejním kanálem, který naše kamenné prodejny významně doplňuje. Ocenění je pro nás současně závazkem, abychom neustále pracovali na jeho rozvoji a zlepšovali naše služby,“ komentuje mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.
Cenu kvality si odnáší 4camping.cz
Na základě vyplněných dotazníků spokojenosti se vybírá nejkvalitnější obchod. Absolutním vítězem této kategorie se stal e-shop 4camping. „Češi vloni byli nuceni přesunout se do e-shopů, což se odrazilo i na počtu recenzí a hodnocení – za rok 2020 jich udělili šest milionů, což je téměř o milion a půl více než vloni. Právě na základě hodnocení a recenzí reálných zákazníků vybíráme vítěze v Ceně kvality,“ vysvětluje Braverman. Mezi dalšími vítězi Ceny kvality se objevily například e-shop palmknihy.cz, spokojenypes.cz, notino.cz nebo e-kondomy.cz.
Cena Heureky
V letošním ročníku se Heureka více zaměřila na Cenu Heureky a počet vyhlašovaných e-shopů rozšířila na pět. „V Ceně Heureky se dlouhodobě snažíme oceňovat e-shopy, které za sebou mají nějaký zajímavý příběh, přesah, neotřelou myšlenku – zkrátka nějaký originální počin,“ říká Braverman, ředitel Heureky a pokračuje: „Letos se nám sešlo přes 1200 e-shopů, a vybrat jich jen pár bylo nesmírně obtížné. Je fantastické vidět, že skvělých nápadů je na českém trhu dost.“ Prvenství v Ceně Heureky si nakonec odnáší e-shop Scuk.cz, následovaný e-shopy Reknihy.cz, Knihobot.cz, PuclePucle.cz a Stehlikdesign.cz. Detailní přehled vítězů a jednotlivých kategorií je možné najít zde.