Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů. Setkávání tváří v tvář je nenahraditelné, většina firem plánuje účastnit se veletrhů i nadále.

Pro téměř šedesát procent vystavovatelských firem jsou veletrhy nadále vnímány jako důležitý obchodní nástroj, s účastí na nich počítá 80 procent. Do průzkumu se zapojilo 768 vystavovatelských firem z České republiky, Slovenska a zahraničí. „Pandemická opatření zakázala osobní kontakty, což všichni postrádáme. Průzkum potvrzuje, že firmy osobní setkání pro rozvoj podnikání potřebují a chtějí proto nadále využívat veletrhy, jejichž multifunkčnost vysoce oceňují,“ komentoval výsledky průzkumu generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

Důvěra ve veletrhy vzrostla

V porovnání s průzkumy prováděnými před pandemií se dokonce zvýšila důvěra ve funkci veletrhů. Firmy z průzkumu upozorňují nejen na ztrátu osobního kontaktu, ale i na finanční ztráty z důvodu nemožnosti prezentovat nové produkty či technologie a tím ochuzením o budoucí zakázky. „Právě skutečnost, že se veletrhy nemohou konat, zvýšily jejich hodnotu v marketingové a obchodní strategii firem. Jednoduše řečeno, firmy znatelně pociťují ztrátu kontaktů a nových obchodních příležitostí, které se na veletrhu rodí,“ upřesnil Jaroslav Bílek, mluvčí společnosti a autor průzkumu.  

Reklama
ČEZ

Vzhledem k tomu, že je pro firmy důležité setkávání se zákazníky, není pro ně alternativa ve formě on-line veletrhů vhodná. Potvrzuje to i výsledek průzkumu, ve kterém 69 procent vystavovatelů deklarovalo, že pro ně virtuální akce nejsou zajímavé. Část z respondentů by pouze uvítala doplnit veletržní účast o online prostředky, například vystoupení kolegů nebo odborníků ze zahraničí prostřednictvím videokonference. Za přínosné považuje virtuální či hybridní veletrhy pouze sedm procent dotázaných. To potvrzuje i nízká účast firem na německých světových veletrzích, které se nekonaly prezenční formou, ale v online formátu.

Jelikož se on-line prostředí neukázalo jako efektivní náhrada, plných 70 procent respondentů se hodlá na veletrhy vrátit. Zájem o veletrhy podtrhuje skutečnost, že se zástupci firem chtějí vrátit nejen v roli vystavovatelů, ale také v roli návštěvníků. „Většina vystavovatelů se již nyní přihlásila na přeložený ročník veletrhu v roce 2022,“ potvrzuje zájem firem o účast na příštím veletrhu Amper generální ředitel společnosti Terinvest Jiří Šviga. 

„Oživení v oblasti komunikace s vystavovateli je znát. Je cítit velký zájem o účast na veletrzích, a to zejména v B2B segmentu, který potřebuje své výrobky ukázat odběratelům a porovnat s konkurencí. To je mimo jiné funkce veletrhu, která je nezaměnitelná s jiným marketingovým nástrojem,“ doplnil prezident Asociace veletržního průmyslu SOVA ČR Tomáš Kotrč.

Přijde podzimní zlepšení?

Veletržní průmysl prochází celosvětově nejhorším obdobím v historii, které přežijí pouze ti, kteří měli dostatečné finanční rezervy a přijali dostatečná úsporná opatření. Pořadatelé veletrhů, provozovatelé výstavišť, výstavářské firmy jsou již více než rok bez příjmů a všichni netrpělivě vyhlíží otevření výstavišť, veletrhů a kongresů. 

„Asociace výstavářských firem ČR (AVF) vnímá pozitivní výsledky s nadějí, že se podzimní část veletržní sezóny uskuteční. Máme stejně pozitivní signály od našich klientů,“ podtrhl pozitivní výsledky prezident AVF Jiří Carda. „Výsledky průzkumu nás potěšily. Připravenost firem k účasti na veletrhu je nebývale vysoká. To nám dává důvěru, že obnova akcí, které se nemohly již více než rok konat, bude rychlá,“ uzavřel hodnocení průzkumu Jaroslav Bílek.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)