V prvním čtvrtletí lidé utratili v aplikacích 32 miliard dolarů

Efekt pandemie a lockdownu se projevil 40procentním meziročním růstem, první čtvrtletí má nový rekord. Podle dat společnosti App Annie udělali lidé nákupy v aplikacích na iOS a na Google Play za 32 miliard dolarů.

Lidé prostě stále více nad svými mobily a tablety a podle App Annie utratili letos během prvního čtvrtletí na chytrých telefonech o devět miliard dolarů více než před rokem. Na iOS dosáhly útraty 21 miliard dolarů a v Google Play odpovídaly 11 miliardám dolarů.

Celkový počet stažení na obou platformách během čtvrtletí dosáhl 31 miliard, což je nárůst o deset procent. Nejvíce rostly útraty v kategorii her, sociálních sítí a zábavy. Více stažení pak dosáhly například aplikace o počasí, z oblasti financí a také vlivem lockdownu uživatelé více stahovali aplikace o seznamování nebo z oblasti zdraví a fitness. 

V první trojice aplikací z hlediska stažení pohybuje Facebook, Instagram a TikTok. Například aplikace pro posílání zpráv zaměřená na vyšší zabezpečení soukromí Signal byla v prvním čtvrtletí nejrychleji rostoucí aplikací z hlediska stažení a růstu aktivních uživatelů, následovaná pak Telegramem.

Celková velikost útrat za hry dosáhla 22 miliard dolarů, růst byl na obou platformách přes 30 procent. Hráči stáhnou v průměru každý týden asi miliardu her, je asi o 15 procent více než loni. Nejstahovanější hrou byla Join Clash 3D. Žebříčkům měsíčně aktivních uživatelů vévodí u her Among Us!, následovaný PUBG Mobile, Candy Crush Saga, ROBLOX, Free Fire and Call Of Duty : Mobile.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia