Finálním termínem pro přihlašování prací do soutěže kreativní komunikace, médií a marketingu je 15. duben. Vyhlášení vítězů proběhne na festivalu, který se bude konat nakonec virtuálně 21. až 25. června.
Do letošního ročníku soutěže kreativní komunikace, médií a marketingu Cannes Lions je možné přihlašovat práce za rok 2021 i za rok 2020. Dnešek, 15. duben, je poslední deadline. Pořadatelé rovněž na webu vyzývají ty, kteří by odevzdání nemuseli stihnout, aby se týmu soutěže ozvali.
Kategorie jsou pro letošek stejné, jako byly vyhlášené pro loňský ročník soutěže, jenž byl nakonec zrušen. Tehdy mezi tradiční kategorie přibyl lev za Creative Business Transformation.
O oceněních budou rozhodovat poroty, jejichž prezidium má nejvyšší podíl žen, jenž celkem činí 57 procent. To je oproti zatím poslednímu ročníku soutěže, který proběhl v roce 2019, významný pokrok. Tehdy byla v porotě prezidentek třetina. Festival tak chce jít příkladem celému komunikačnímu průmyslu, který se s nedostatečným zastoupením žen a minorit potýká dlouhodobě. Nadpoloviční většina žen je pak poprvé v historii v porotách celkově.
Zastoupen je v porotách i nejvyšší počet globálních značek, ať už jde o porotce z Nike, IKEA, Nestlé, Uber, Mars, KFC, Squarespace či dalších. Reprezentovány jsou i platformy jako Twitter, Facebook, Netflix, YouTube, Disney+, Spotify, Google nebo Twitch.
Virtuální festival se vstupným
Poroty budou práce za roky 2020 a 2021 hodnotit a oceňovat odděleně. Vyhlášení proběhne během festivalu, který se uskuteční od 21. do 25. června a nakonec bude probíhat online Ještě v lednu pořadatelé ze společnosti Lions plánovali, že pro letošek už se bude moci uskutečnit fyzicky. Záměr ale vyvolal spíše rozporuplné reakce s ohledem na stále trvající pandemii covid-19.
„Během uplynulého roku jsme situaci konzultovali s našimi zákazníky a pracovali na různých plánech, mezi nimiž byl rozvoj projektu Cannes Lions Live jako součásti nové platfromy Lions Membership. K tomuto novému formátu se pro rok 2021 posouváme naplno, abychom světovou komunitu propojili virtuálně, se všemi oslavami, inspirací i účastí, která Cannes Lions provází,“ uvedl předseda představenstva Lions Philip Thomas.
Přístup na festival nebude zdarma, na rozdíl od již několikrát pořádané online konference Lions Live. Virtuální vstupenka vyjde v základu na 249 eur (kreativci pod 30 let věku mají zvýhodněné ceny). Stejně pak stojí roční členství ve zmiňované platformě Lions Membership, která odstartuje v květnu a přístup na festival je součástí členství. Jako dar pak členství v klubu dostanou všichni držitelé ocenění Cannes Lions.
Další podrobnosti o festivalu budou pořadatelé oznamovat postupně.