Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Greenpeace digitální plavbou kolem světa shání podporu pro ochranu oceánů

Česká pobočka organizace Greenpeace spouští téměř pětiměsíční kampaň, digitální plavbu po světových oceánech. Aktivita je součástí globální podpory dohodě o oceánech, která se bude v srpnu diskutovat na půdě OSN. Greenpeace usilují o to, aby 30 procent volných moří bylo součástí systému ochranných rezervací.

Kampaň bude probíhat především na sociálních sítích a na stránkách www.zachranmeoceany.cz. Účastníci a účastnice českého projektu budou sledovat cestu virtuální lodi Greenpeace z německého Hamburku přes několik zastávek – Arktidu, Antarktidu, Indický oceán, Amazonský korálový útes a Sargasové moře – které posádka Greenpeace v uplynulých dvou letech navštívila a dokumentovala v rámci svých námořních expedic.

Digitální plavba se zakončí v New Yorku, kde kampaň za ochranu oceánů vyvrcholí v srpnu na summitu OSN, který se bude zabývat globální dohodou o oceánech. Dohoda by měla vytvořit síť mořských rezervací, které ochrání alespoň 30 procent volných moří před destruktivními dopady lidské činnosti. Jedná se především o těžbu nerostů a průmyslový rybolov.

Reklama
Know

Během digitální plavby se lidé budou moci zapojit do nejrůznějších aktivit a dozví se důležité informace o životě v oceánech i o hrozbách, kterým nyní oceány čelí. V první fázi, která bude sloužit jako fáze zahřívací před samotnou plavbou, si například budou moci lidé připomenout minulé úspěchy v kampani za ochranu života v oceánech, mezi něž patří například zákaz komerčního lovu či zákaz vyhazování toxického a radioaktivního odpadu do oceánů. Mohou také zvolit maskota celé plavby a zamyslet se nad otázkou, co by si na dlouhou plavbu vzali s sebou.

Na adrese www.zachranmeoceany.cz zatím lidé naleznou výzvu za vytvoření oceánských rezervací, kterou podepsaly už téměř 4 miliony lidí po celém světě. Na konci dubna, kdy se digitální kampaň Greenpeace přesune do Arktidy, se na stejné webové adrese spustí interaktivní platforma s informacemi o problémech, kterým čelí světové oceány i s možnostmi, jak se zapojit do kampaně za jejich ochranu.

Koncept sítě mořských rezervací na ploše alespoň 30 procent volných moří představila organizace Greenpeace v roce 2006. Tuto myšlenku podporují nejen vědci a odborníci na oceány, ale i řada politiků a světových států. Debata o vytvoření sítě mořských rezervací se díky tomu dostala až na půdu OSN. 

Do kampaně jsou zapojeny i skutečné lodě Greenpeace. V těchto dnech například protestuje posádka lodi Rainbow Warrior v Tichém oceánu proti plánům na těžbu nerostů na mořském dně.

 

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu