Reklama
Megaboard

Google dá 25 milionů eur na zvýšení mediální gramotnosti

Google přispěje částkou 25 milionů eur na otevření Evropského mediálního a informačního fondu, jehož účelem je posilovat mediální gramotnost, bojovat proti dezinformacím a podporovat ověřování informací.

Fond, do kterého má přispívat vícero dárců, je koncipován jako pětiletý s možností dalšího prodloužení v budoucnu. Měl by financovat pomoc dospělým a mladým lidem při posilování dovedností v oblasti mediální gramotnosti, podporu činnosti fact-checkerů a podporu odborných znalostí, výzkumu a zdrojů, které pomáhají v boji proti dezinformacím. Podle nedávné zprávy Ipsos podstoupil někdy nějakou formu školení v mediální gramotnosti v online prostředí méně než jeden z deseti Evropanů.

Evropský mediální a informační fond (European Media and Information Fund) spravuje Nadace Calouste Gulbenkiana (Calouste Gulbenkian Foundation) ve spolupráci s Evropským univerzitním institutem (European University Institute). Při formulaci grantových výzev a hodnocení a výběru projektů bude působit jako nezávislý poradce organizace The European Digital Media Observatory.

V nadcházejících týdnech bude fond otevřen pro přihlášky ze strany akademických pracovníků, neziskových organizací a vydavatelů se sídlem v Evropské unii, na Islandu, v Lichtenštejnsku, Norsku, Švýcarsku a Velké Británii. Google nebude zapojen do žádného z rozhodovacích procesů týkajících se udílení dotací. Vítězné projekty vyberou nezávislé výbory složené z odborníků v oboru.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále