Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Google dá 25 milionů eur na zvýšení mediální gramotnosti

Google přispěje částkou 25 milionů eur na otevření Evropského mediálního a informačního fondu, jehož účelem je posilovat mediální gramotnost, bojovat proti dezinformacím a podporovat ověřování informací.

Fond, do kterého má přispívat vícero dárců, je koncipován jako pětiletý s možností dalšího prodloužení v budoucnu. Měl by financovat pomoc dospělým a mladým lidem při posilování dovedností v oblasti mediální gramotnosti, podporu činnosti fact-checkerů a podporu odborných znalostí, výzkumu a zdrojů, které pomáhají v boji proti dezinformacím. Podle nedávné zprávy Ipsos podstoupil někdy nějakou formu školení v mediální gramotnosti v online prostředí méně než jeden z deseti Evropanů.

Evropský mediální a informační fond (European Media and Information Fund) spravuje Nadace Calouste Gulbenkiana (Calouste Gulbenkian Foundation) ve spolupráci s Evropským univerzitním institutem (European University Institute). Při formulaci grantových výzev a hodnocení a výběru projektů bude působit jako nezávislý poradce organizace The European Digital Media Observatory.

Reklama
ČEZ

V nadcházejících týdnech bude fond otevřen pro přihlášky ze strany akademických pracovníků, neziskových organizací a vydavatelů se sídlem v Evropské unii, na Islandu, v Lichtenštejnsku, Norsku, Švýcarsku a Velké Británii. Google nebude zapojen do žádného z rozhodovacích procesů týkajících se udílení dotací. Vítězné projekty vyberou nezávislé výbory složené z odborníků v oboru.

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)