Kosmetická značka Dove společnosti Unilever představila nové video v rámci Dove projektu sebedůvěry. Poukazuje v něm na fenomén retušování selfíček pro sociální sítě, což dělají především mladé dívky. Chtějí, aby jejich podobizny odpovídaly běžně rozšířeným standardům vnímání krásy.
Video s názvem Reverse Selfie (obrácené selfie/selfie naruby) volá po nových, přirozených standardech krásy. Jsme v něm svědky toho, jak se z uměle vytvořené dospělé ženy s bohatými kadeřemi a plnými rty stává krásná dívka, i bez zásahu technologií. Vytvořila jej agentura Ogilvy a režíroval Benito Montorio.
„Nespokojenost s vlastním tělem a úzkosti spojené se vzhledem mohou způsobit, že mladí lidé neumí využít svůj potenciál na maximum. Kromě toho také mohou mít dopad na jejich zdravotní stav, přátelství a dokonce i výsledky ve škole,“ píše se na stránce projektu.
Dove také připojuje statistiku, že ve věku třinácti let už 80 procent dívek nějak upravuje a zkresluje svůj vzhled pro sociální sítě. Dívky tím vlastně ještě podporují existující nerealistické standardy a podkopávají sebevědomí dalších dívek. Stejné procento navíc přiznává, že svůj vzhled na sítích porovnává se vzhledem ostatních. Celý 77 procent se zase snažilo pro potřeby selfie zakrýt nebo retušovat části svého těla. 48 procent dívek, které retušují své fotky, má nižší sebevědomí. Mezi dívkami, jenž své fotky neupravují, je to méně, 28 procent.
Dove projekt sebedůvěry odstartoval v roce 2004. Od té doby podle společnosti globálně zasáhl 69 milionů mladých lidí. Do roku 2030 jich má být čtvrt miliardy. Dove na sebe nedávno upozornil také tím, že přestal ve spojení se svými kosmetickými přípravky užívat slovo „normální“.
Značka má na stránkách projektu různé články související s problematikou a také rady a tipy pro rodiče, učitele i koordinátory pro mladé lidi.
Detaily kampaně:
Agentura: Ogilvy
Kreativní ředitelka: Juliana Paracencio
Režie: Benito Montorio
Produkce: Independent
Fotografie: Sophie Harris-Tyler