Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší český portál zaměřený na online distribuci letáků a katalogů, přibližuje doposud rekordním číslům z roku 2019.
Počet akčních letáků za první kvartál letošního roku oproti loňsku vzrostl o 2,6 procent. Přesto však nedosáhl čísel z rekordního roku 2019, za kterými ještě zaostal o 2,5 procenta. Ačkoliv nedošlo k výraznému růstu počtu publikovaných letáků, počet stran je nejvyšší za poslední tři roky. Průměrný leták měl 37 stran a oproti loňsku se rozšířil o více než 14 procent.
Měnil se i počet slev v letácích. Meziročně vzrostl o 22 procent. Napříč jednotlivými kategoriemi lze najít odlišnosti. Zatímco drogerie rostla o cca 14 procent a lékárny dokonce o 86 procent, bydlení a zahrada klesly o 17 procent, nábytek dokonce o 38 procent.
Zvýšený počet publikovaných letáků koreluje také se zájmem o slevy v nich. Na Kupi.cz si za první tři měsíce letošního roku prohlédlo letáky více než 16 milionů návštěv, což je o 6,5 procenta více než vloni a 12,5 procenta více než v roce 2019.
„S postupným rozvolňováním pandemické situace se dá očekávat další nárůst počtu letáků i slev u nepotravinových řetězců, které v mnoha případech mají nyní zavřeno a letáky tak publikují v omezené míře nebo vůbec. Jedná se především o oblíbené obchody typu Pepco či Kik. To slibuje další růst počtu letáků i slev a je velmi pravděpodobné, že dojde k překonání čísel z roku 2019,“ uvedl Petr Miklík, marketingový manažer Kupi.cz.