Soutěž zaměřující se na ženský pohled na reklamy zároveň prodloužila termín pro odesílání přihlášek, přijímá je až do konce dubna.
K deseti osvědčeným oblastem přidali pořadatelé Gerety Awards další řez, jak se v „diamantové“ soutěži přezdívá kategoriím. Nově je možné přihlašovat práce pro všechny typy médií k ocenění za Humor.
„Lidé si nepamatují jména nebo fakta z kampaní, v paměti jim zůstává pocit, který v nich reklama vyvolá. Proto je humor v inzerci důležitý. Zároveň ale není genderově neutrální, muži a ženy se smějí různým věcem, což slouží jako připomínka pro potřebu diverzity v komunikačním byznysu,“ uvedla Uma Rudd Chia, ambasadorka soutěže a spoluzakladatelka i výkonná kreativní ředitelka KVUR.
Jako příklad kampaně, která by se do nového řezu mohla hodit, zmínili pořadatelé soutěže loni přihlášený projekt „Trestající semafor“ od agentury FCB India pro bombajskou policii. V „hlavním světovém městě troubení“ společně instalovaly semafory, které za příliš hlučné klaksony prodlužovaly červený signál.
Soutěž zároveň prodloužila dobu na zasílání přihlášek, které budou přijímány až do 30. dubna. Tím se zároveň rozšiřuje období, během nějž musely být přihlašované práce odvysílány či publikovány – jde totiž o období od 1. ledna 2020 do finálního deadlinu. Shortlist pak bude oznámen během prvních týdnů června. Pak bude o oceněních rozhodovat porota, v níž jsou ženy z celého světa. Česko v něm zastupuje Dora Pružincová, šéfka kreativy v agentuře DDB.
Na veškeré kampaně je při hodnoceních nahlíženo ženskýma očima – ženy přeci jen stojí až za 80 procenty všech nákupních rozhodnutí. Soutěž, která ke třetímu ročníku prošla i proměnou vizuální identity zdůrazňující diamantové prvky, je pojmenovaná po legendární marketérce Frances Gerety, která v roce 1945 přišla s legendárním a zlidovělým sloganem „diamanty jsou věčné“ (pro společnost DeBeers).