Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize registruje největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od počátku letošního roku vede celodenně i v hlavním vysílacím čase.

První čtvrtletí bylo navíc nejsledovanějším od roku 1998, kdy obrazovky ovládla olympiáda v japonském Naganu. Jednička České televize přilákala v prime time nejvíce diváků za posledních třináct let a daří se i zpravodajské ČT24, jež má za sebou třetí nejúspěšnější čtvrtletí v historii svého vysílání.

Česká televize byla v prvním čtvrtletí s celkovým podílem na publiku 33,69 procent suverénně jedničkou na českém televizním trhu. A to jak z pohledu celodenní sledovanosti, tak i v hlavním vysílacím čase, v němž dosáhla na nejlepší výsledek posledních dvaceti let (podíl 32,81 %).

Reklama
Abovalve

„České televizi se daří vyvíjet kvalitní náměty a zpracovávat je na vysoké úrovni, což potvrzuje nejen zisk mnoha ocenění, včetně Českých lvů, ale také vysoká poptávka o koupi naší původní dramatiky, spokojenost diváků s vysíláním a zájem o program ČT, který byl na jaře nebývalý. Ať se jednalo o novoroční Poslední aristokratku, seriál Kukačky s dramatickou situací kolem výměny dětí, nový pohled na spisovatelku Boženu Němcovou v minisérii Božena nebo retro krimi z období vzniku republiky Zločiny Velké Prahy, které se staly naším nejsledovanějším seriálem za posledních patnáct let. Kromě původní tvorby na ČT1 vyhledávali diváci i letos na jaře zejména zpravodajský obsah,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Na program ČT1 se v prvním čtvrtletí dívalo v hlavním vysílacím čase průměrně 23 procent diváků, kteří trávili večery u televizních obrazovek. První tři měsíce roku rovněž nevybočily z trendu vysokého zájmu o zpravodajství České televize, hlavní zpravodajskou relaci Události sledovalo na stanicích ČT1, ČT24 a ČT3 denně průměrně téměř 1,3 milionu lidí. Zpravodajská ČT24 si drží u diváků vysokou míru zájmu po celý den, s průměrným podílem na publiku 5,47 procent pro ni bylo první čtvrtletí třetím nejúspěšnějším v historii vysílání.

Jednoznačně nejoblíbenější televizní stanicí mezi dětskými diváky zůstává Déčko. Ve skupině dětí ve věku 4-12 let dosahuje podílu na sledovanosti přes 27 procent. Možnost konání profesionálních soutěží znamenala i rostoucí sledovanost kanálu ČT sport, oproti prvnímu čtvrtletí loňského roku se zvýšila o více než 1 procentní bod na 3,87 procent. Od května do srpna navíc ČT sport nabídne divákům tři velké sportovní akce, světový šampionát v hokeji, fotbalové Euro i olympijské hry z Tokia. Na konci března oslavil rok existence program ČT3, který pravidelně dosahuje na 2procentní podíl u diváků starších pětašedesáti let. Jeho nejsledovanější pořady pak až na 8 procent.

Zásluhou webu a dalších digitálních aktivit se České televizi rovněž daří zvyšovat svůj zásah, a to zejména u mladších věkových skupin. Týdenní zásah vysíláním České televize se díky online aktivitám u diváků ve věku 15-24 let navýšil o více než 23 procent, ve skupině 25-34 let o 13 procent. ČT za první čtvrtletí dokázala každý týden v průměru oslovit svým vysíláním 77,6 procent televizních diváků, online služby navýšily tento zásah v průměru o dalších 3,2 procentního bodu.

Zdroj: ATO –Nielsen Admosphere, živě + TS0-3, ke dni: 20.4.2021, Netmonitora online výzkum ČNP

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)