Necelé dva měsíce po slovenské pobočce se od britské centrály osamostatnila i česká Oliver Agency. Pod novým názvem Free Andy bude stále dvorní agenturou operátora O2.
Od britské nadnárodní sítě Oliver Agency, která se specializuje na in-house marketing, se oddělila tuzemská pobočka. Pod novým názvem Free Andy už má i vlastní web. Děje se tak necelé dva měsíce po tom, co se podobně osamostatnila i slovenská pobočka, která má nově rovněž jméno Free Andy. „Sme rýdzo slovenskí – skoro ako Andy Warhol a úplne nezávislí – ako Andy Warhol. Zhodou okolností je novým názvom Free Andy,“ vysvětlil tehdy název šéf agentury Ďuro Bartoš.
Přes shodný název a vizuální styl není ale česká Free Andy se slovenskou propojená. „Vazby mezi námi jsou ryze osobní a uvidíme, zda v budoucnu propojíme síly i obchodně,“ říká pro MAM Dagmar Mikšíková (na úvodní fotografii), někdejší COO české agentury Oliver, která má nyní ve Free Andy titul free spirit director. Podle ní nejde o spuštění nové agentury, takže není v plánu ani žádný velký rebranding.
I jako Free Andy bude společnost nadále dvorní agenturou mobilního operátora O2. Pro něho pracuje už od roku 2016, kdy jí dala telekomunikační skupina přednost před agenturou Nýdrle. „Exkluzivita pro O2 je pro nás závazná, je to velký objem náročné práce pro velikou značku. Máme výborné vztahy a společně s klientem realizujeme neuvěřitelné množství skvělých projektů,“ uvádí Mikšíková a doplňuje: „Nebudeme se ale do budoucna bránit novým klientům. Jsme, a dovolím si říci, že na trhu unikátně, schopni nabídnout dlouholeté zkušenosti s in-house modelem, v rámci kterého nejen nabízíme čas lidí velmi výhodně, ale také umíme modelovat týmy dle reálných potřeb zakázek či klienta. Zároveň si uvědomujeme, že nejdůležitější je udržet agenturního ducha a kreativní přístup, což může být oříšek v případě dominantních klientů. Budeme se tedy maximálně snažit vytvářet a udržovat volnost pro kreativitu, neboť ta je filozofií Free Andy, což je asi z názvu patrné.“
Na fungování agentury, která je nyní nezávislá, se jinak nic nemění, což potvrzuje i O2. „Ani personálně nedošlo v týmu ke změnám. I nadále si tým kreativců vede Ondřej Křišťan s hlavním art direktorem Milanem Vagačem a copywriterem Honzou Štěrbákem pod pevnou rukou Kateřiny Tarabové,“ uvedl David Daneš, ředitel pro brand a marketingovou komunikaci O2.