Každoročně nabízí první duben možnost širokého kreativního vyžití v podobě odlehčených vtipných kampaní na neexistující produkty či služby. Ne vždy se ale vyplácí zkoušet napálit vlastní zákazníky. Letos se některé známé značky spojují pod iniciativu #GiveThanksNotPranks.
Zatímco značky se většinou plných 364 dnů v roce snaží o smysluplnou komunikaci a posílení vztahu se zákazníkem, někdy se může stát že celoroční pilnou práci může nevhodná akce zcela upozadit. Není radno si za každou cenu zahrávat s důvěrou vlastních zákazníků a hrát s jimi nějaké hry…Že ne vždy se vyplácí zkoušet za každou cenu efekt šoku a nepovedený vtip se zase naopak značce může vymstít ukázal Burger King na Mezinárodní den žen s fiaskem ohledně tweetu, že ženy patří do kuchyně. I když firma chtěla poukázala na fakt, že je ve světě gastronomie jen velmi malé procento šéfkuchařek, schytala to ze všech stran.
Obzvláště letos v nelehké době době pandemie se mají značky spíše na pozoru s přehnanou mírou invence a naopak se zaměřují na střídmější komunikaci. S tím jak stále rostou počty těžkých případů a mrtvých se i tradiční značky, které se podobných kampaní v minulosti nebály, letos rozhodly nic takového nepodnikat. Jde například o Google, Hondu, Shutterstock, SodaStream, KitKat nebo Jameson.
Letos dejme vtípkům stopku!
Letos se rozhodla proti proudu vydat telekomunikační společnost T-Mobile s dalšími značkami. Namísto “tradičních” šprýmů a letos volá po tom, aby se i další firmy připojily k iniciativě #GiveThanksNotPranks a zaměřili se letos spíše na vyjádření vděčnosti a porozumění. Už loni během Velikonoc T-Mobile v kampani podpořil zdravotníky a letos se soustředí na pomoc učitelům a žákům. Kampaň vychází z toho, že každý, kdo se stane příjemcem vděku, je pak náchylnější také k další podpoře a uznání. K T-Mobile se připojily už například Motorola, OnePLus, SanMar, Drone Racing League a přibývají další s tím, že také přispějí vybíráním peněz pro neziskové organizace.
Voltswagen v USA
Během týdne také prosákla zpráva o tom, že se má Volkswagen na americkém trhu přejmenovat na Voltswagen v odkazu na budoucí oddanost elektrické budoucnosti. Ač se změnilo i logo na oficiální stránce už dva dny před aprílem a zástupce Scott Keogh uvedl, že nejde o žert, automobilka později jakoukoliv změnu popřela s tím, že mělo jít marketingový tah k uvedení nového elektrického SUV ID4 na tamní trh později v letošním roce. Některé zprávy však naznačují, že to mohlo být celé ještě složitější. Každopádně americká média nereagovala zrovna chápavě a neopomenula připomenout, že Volkswagen je zodpovědný za skandál dieselgate.
České kampaně
Spíše na vlně roztomilého žertování, než drsného „pranku“ se nese letošní kampaň Rohlik.cz. Ten dnes otevřel RohlikZOO, novou kategorii pro zvířecí milovníky, kde nakupující najdou veškeré dodavatele, kteří mají něco společného s říší fauny. „I pokud zrovna nemáte dům se zahrádkou, najdete u nás kamaráda pro celou rodinu. Kupte si do rodiny veselou myšku nebo heboučkého králíčka,“ poutá Rohlik.cz například na čokoládového králíčka od značky Lindt umístěného v kleci pro morčata.
Naopak Slevomat si již tradičně střílí ze svých zákazníků čistě fiktivní nabídkou. Letos se jedná o osobní setkání s princem Harrym a Meghan, vévodkyní ze Sussexu, kteří se vydali na turné „ex-royal life“. Nabídka je zlevněná z 19 999 korun na 1999 korun a slibuje hodinovou schůzku, kterou zákazníci samozřejmě nezískají.
Taškařice nejsou cizí ani řetězci s chovatelskými potřebami PetCenter, kde dnes nabízejí překladač kočičích a psích zvukových signálů PetCenter Animax Talk. Obojek prý v reálném čase převádí do lidské řeči kočičí mňoukání, předení, vřískání i psí štěkot, vrčení, kňučení a ňafání. Revoluční technologie pracuje s unikátním algoritmem a kvantovou superpozicí fermionů v podmínkách absolutního vakua. Stačí připnout zvířeti na krk a spárovat s chytrým telefonem přes Bluetooth.