Od 1. dubna opouští agentura ze skupiny WPP řady AKA. Odchody, které způsobily loňské překvapivé změny stanov a vedení asociace tak neustávají.
Agentura Geometry, která se globálně mění na VMLY&R Commerce a na českém trhu se začlení do agentury VMLY&R ze skupiny WPP, od 1. dubna opustila řady Asociace komunikačních agentur (AKA). Ondřej Obluk, jenž vedle Ogilvy nově řídí i VMLY&R, se k tomu nechtěl blíže vyjadřovat.
Jde ale už o několikátý odchod asociace od chvíle, kdy byla koncem července svolána mimořádná valná hromada AKA, na níž byly schváleny nové stanovy, odvolán na jaře zvolený prezident Marek Slezák (Boomerang Communication) a místo něj zvolen staronový prezident Jan Binar (McCann Prague), což v asociaci rozvířilo vody i emoce. Jako první zareagovaly odchodem Ogilvy One a Ogilvy Performance. Tehdy Obluk uvedl: „Protože nemůžeme vyvíjet stejnou činnost jako před změnou stanov.“
Ani s podzimní úpravou stanov se zřejmě atmosféra v AKA příliš nezlepšila, z asociace už odešly i agentury DDB, 2Fresh, Comtech Can a nyní Geometry. Spekuluje se navíc o tom, že by mohly asociaci opustit i další členové, někteří vyčkávají, jestli se na jarní valné hromadě neprojeví změny či plány na zlepšení činnosti, kterou ale rovněž brzdí pandemie.
Z agentur pod vedením Ondřeje Obluka zůstávají v AKA dvě vlajkové lodě – Ogilvy a VMLY&R.
V asociaci už došlo i ke změně v prezidiu — Daniela Živicu, jenž jako bývalý šéf z VMLY&R odešel, nahradila Iva Welker, která v agentuře zastává pozici client service director.