Společnost Vodafone představila nový globální positioning značky ‘s mottem Společně můžeme’, který má oslavovat co vše dokáže lidský duch a nadšení ve spojení s technologiemi.
Nový positioning značky byl podle Vodafone inspirován průzkumem mezi spotřebiteli a rolí technologií v jejich životech, která se od osobního využití posunula k důrazu na širší celospolečenská témata jakými jsou udržitelnost a celkový vývoj společnosti. Právě udržitelnost vyšla z průzkumu jako nejsilnější téma pro osm z deseti lidí, kteří ji považují za prioritu.
Ústřední roli v televizním spotu hraje dívka, která na různých místech planety klade důležité otázky, na které hledá odpovědi. „Vymysleli jsme příběh malé dívky, která je ztělesněním podnikavosti lidského ducha. Je opravdu poháněna zvědavostí, optimismem a nadšením. Vydá se na cestu a má několik velkých otázek,“ vysvětlila motiv reklamy Stillingová. Dívka se ve spotu ptá: Můžeme vyléčit každou nemoc? Můžeme všichni využívat čistějších forem dopravy? (a odkazuje na Formuli E, kterou sponzoruje Vodafone). Můžeme zachránit planetu, než bude příliš pozdě? Můžeme se ujistit, že nikdo nezůstane stát pozadu? A nakonec dochází k závěru, že s pomocí technologií se toho dá dosáhnout.
Vodafone předchozí globální brand kampaň spustil v říjnu 2017 s heslem ‘Budoucnost je vzrušující, jste připraveni?’ a podle globální šéfky brandu Anne Stillingové došlo ke změně rychleji, než bylo v plánu i vzhledem k probíhající pandemii koronaviru. Ta změnila i přístup lidí k využívání technologií i díky práci na dálku a tak už jsou jejich možnosti lidé zvyklí. Strategii a kampaň měl na starost londýnský start-up New Commercial Arts. Roční kampaň poběží na třiceti trzích. Půjde o mix televize, tištěných médií a reklamy v digitálu.