Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků a výrobků osobní péče označení „normální“. Přispěla k tomu i její vlastní studie z níž vyplývá, že většina spotřebitelů má při používání tohoto slova v souvislosti s popisem vlasů nebo pleti dojem, že do skupiny „normálních“ lidí nepatří. Končí také s úpravami fotek.
Do studie bylo zapojeno 10 000 respondentů z devíti zemí. Nová vize se týká například značek Dove, Rexona, Axe a Tresemmé. „Vzhledem k tomu, že naše kosmetické přípravky a výrobky osobní péče používá každý den miliarda lidí a ještě více jich sleduje naše reklamy, jsou naše značky opravdu schopny život lidí ovlivnit. Proto jsme se zavázali, že budeme bojovat proti nežádoucím normám a stereotypům a vytvoříme širší, mnohem exkluzivnější definici krásy,“ uvedl Sunny Jain, prezident divize krásy a osobní péče v Unilever.
Společnost také nebude v reklamách na své značky digitálně upravovat tvar těla, velikost, tělesné proporce ani barvu pleti a zvýší počet reklam zobrazujících osoby z různých skupin, které v nich jsou zastoupeny nedostatečně.
Unilever přitom v minulost čelila kritice. Řada jejích reklam, zejména ty na značku Axe, byla značně sexistická. Například ještě v roce 2012 si hlavní protagonista reklamy na Axe postaví jakousi Noemovu archu, ke které se následně pod mračny ztemnělou oblohou a prvními blesky ubírají davy žen v krátkých šortkách. Bez povšimnutí také nezůstala reklama, v níž účinkuje herec Ben Affleck a jeho nechvalně známé „počítadlo“. Naopak se značkou Dove se Unilever zachovala průkopnicky, když jako jedna z prvních společností na světě ukázala v reklamě reálné ženy.