Společnost Tierra Verde ze třetiny spoluvlastní majitel Kofoly

Výrobce eko drogerie, eko kosmetiky a produktů pro ekologickou domácnost Tierra Verde má nové spolumajitele, manželé Zuzanu a Jannise Samarasovi. Menšinový podíl současně získává Jan Čillík, CEO firmy zodpovědný za provozní část. Původní spolumajitelé Martin Dokoupil a Tibor Schätzel zůstávají i nadále společníky a stejně jako Samarasovi vlastní přibližně třetinový podíl.

Hlavní podnikatelskou aktivitou Jannise Samarase je společnost Kofola, do jejíž struktury patří i síť freshbarů a salaterií UGO nebo tradiční český výrobce bylinných čajů a směsí z léčivých rostlin Leros. „Jsem rád, že jsme s mojí ženou dostali příležitost spolupodílet se na příběhu Tierry. Je to skvělá firma s velmi dobrým týmem a krásnými výrobky. Kéž by více firem mělo podobnou filosofii a cíle. Jsou pro mne inspirací. Ekologie, udržitelnost a cirkulární ekonomika jsou témata, která řeším každý den, ale poprvé mám šanci zažít firmu, která má ve svém DNA tyto hodnoty od samého prvopočátku.” říká Jannis Samaras.

Všichni vlastníci se domluvili na pokračování v cestě, která je nastavená. Současný spolumajitel firmy Martin Dokoupil ke změně ve struktuře majitelů dodává: „Jsem rád, že ve chvíli, kdy jsme řešili majitelskou strukturu, se ozvali právě Zuzka s Jannisem. Mimo jiné naši dlouholetí zákazníci a fanoušci produktů Tierra Verde. Jsou to lidé, kteří nejen sdílí, ale také žijí naše hodnoty. Těším se, že budeme mít nově k dispozici nejen Jannisovy podnikatelské zkušenosti, ale také Zuzčinu moudrost a kreativitu. Pro Tierra Verde je klíčové, že příchodem Zuzky, Jannise a Honzy, máme na palubě majitelů skupinu pěti lidí, kteří mají různou životní zkušenost, talenty i temperament a současně sdílí hodnoty a cíl.“  

Společnost TIERRA VERDE byla založená roku 2008, kdy začala s prodejem mýdlových ořechů na praní. Od té doby rozšiřuje každoročně své portfolio a dnes z eko drogerie nabízí produkty jak na praní, úklid, tak i na nádobí. Minulý rok vstoupila na kosmetický trh s novou řadou šamponů, mýdel a sprchových gelů. V sortimentu jsou produkty i pro zero-waste domácnost i produkty z recyklovaných materiálů. V roce 2017 společnost uvedla na trh koncept bezobalových stáčíren, které jsou nyní pro zákazníky dostupné na více než 300 místech v České republice i na Slovensku. Jako první česko-slovenský výrobce drogerie získala mezinárodní certifikát Ecogarantie. V současné době pracuje ve společnosti Tierra Verde 70 lidí a její obrat za rok 2020 dosáhl 100 milionů korun. 

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Odpovědnost
Beats for Love
úkolníček

MAM Exkluzivně v časopise

Hana Tran Phuong Tra
Tomáš Janča
GenZ a Golden Years
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC