Skvělé nápady se rodí i u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo.

Sedm měsíců — to byl veškerý čas, který jsme měli. Je to vůbec možné zvládnout? Začátek celé této cesty nebyl vůbec jednoduchý, ale cíl byl přitom jasný. Jít s dobou a přiblížit se zákazníkům — tak znělo hlavní zadání pro nový unikátní koncept velkého evropského hráče na trhu sportovních potřeb, řetězce Sportisimo. Cílem konceptu nebylo jen představení širokého výběru produktů, důležité bylo zaujmout zákazníka a udržet ho v neustálé pozornosti.

VÝHODY TESTOVÁNÍ

Museli jsme vytvořit emoční příběh, který by oslovil každého zákazníka. Ale jak a čím zaujmout? S touto odpovědí si lámali hlavu i naši zkušení kreativci. Přece jen budeme ovlivňovat trendy v oblasti sportovního segmentu. Po několika dnech i večerech práce zaznělo: emoční příběh se musí vytvořit tam, kde už emoce jsou a kde se píšou ty největší životní příběhy. U piva v oblíbené hospůdce.

Tentokrát koncept vznikl obráceně, první byla myšlenka a ta se doplňovala a opírala o získanou analýzu. Vše se navíc vyvíjelo ve zkráceném režimu. Po celou dobu procesu jsme si potvrzovali naše hypotézy a zkušenosti, zda jsou správné.

Díky našemu testovacímu prostoru, který má unikátních sto metrů čtverečních a je v takové velikosti jediný v ČR, jsme celou prodejnu před zahájením výroby postavili a mohli tak pracovat na volbě ideálních materiálů i funkčních řešení. Nespornou výhodou bylo, že si zástupci Sportisima mohli veškeré materiály a provedení nejen osahat, ale hlavně získat cenné emoce z postavené prodejny, prakticky stejné, jaké budou mít jejich zákazníci. Důraz jsme také kladli na variabilitu a modularitu, neboť se jedná o sezonní retail.

EMOCE I INFORMACE

Vytvořili jsme spojovací prvek, prostou šipku, která jasně definuje Sportisimo a odlišuje ho tak od konkurence. I přes jednoduché spojení však v prodejně došlo a neustále dochází k jakémusi pohybu, i díky emočním grafikám.

Dominantním prvkem se staly „brány světů“, které kromě dálkové navigace na kategorii efektivně zvýrazňují vybrané portfolio. Pomocí vyvýšených ostrůvků je průhled do prodejny stále živý a zákazník získává větší přehled nad celkovou nabídkou. Prakticky vidí veškeré produkty a jeho zájem tak zvyšuje emocionální zážitek z nakupování. Prodejna jako celek působí vyrovnaně a kompaktně a přesně splňuje očekávání pro široké spektrum cílové skupiny, jak dle věkových kategorií, tak podle kategorií sortimentu.

Nákup a zákaznická cesta je dále protkána edukačními grafikami k jednotlivému zboží, ale třeba i „fun prvky“, které se do budoucna budou v obchodech s emocemi objevovat stále častěji. Přehlednost produktů, ale i jistá dravost konceptu, který jsme nastavili, jen dokreslují funkčnost celého konceptu. Přeměnu obchodu Sportisimo jsme aplikovali na českém trhu, kde jsme doslova přetvořili prodejnu v pražském Palladiu Praha a navíc jsme zvládli postavit obchod i v bulharské Sofii. A to vše za sedm měsíců!

Na celém procesu vývoje se podíleli kreativci, designéři, grafici, technologové, konstruktéři a samozřejmě celý výrobní tým, který si zaslouží velké díky. Naše cesta byla náročná, ale úspěšná a výsledek funkčního konceptu je toho jasným důkazem. Co se sejít i s vámi u pivka? V hlavách máme ještě mnoho nápadů!

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále