Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nové výzvy pro eventy

Účastníci online konference Event Fest vidí budoucnost v hybridních formátech. Nabízejí totiž to nejlepší z obou možností.

Eventový trh nikdy v historii nemusel čelit větším výzvám než za poslední rok. Jsou řešením situace online a virtuální eventy? Kdy a za jakých podmínek se nastartují „živé eventy“? Jak se s aktuální situací vypořádali jak přední eventoví hráči, tak i korporátní klienti? Na tyto otázky hledali odpověď čeští i zahraniční řečníci v rámci letošního ročníku online Event Festu. Řešila se hlavně podoba virtuálních a hybridních eventů a také očekávaný návrat ke klasickým eventům „naživo“. Letos to však většina účastníků konference ještě neočekává.

Základní koncept celé akce zůstal i přes online formu zachován, v online prostředí se odehrála marketingová konference Event Vision i prezentace eventových dodavatelů Event Expo. V atraktivním prostředí 3D platformy EventPorta řada dodavatelů eventových služeb prezentovala pomocí virtuálních stánků. Konferece byla rozdělena do dvou tematických bloků, prvním byly virtuální a online eventy a druhým návrat k živým eventům.

Primárním motivem letošního Event Festu bylo „Postavme eventy znovu na nohy“. „I proto jsme virtuální prostředí akce situovali do prostředí eventové stavby. Tedy prostoru, kde roste něco nového, v tomto případě se tedy znovu obnovuje trh, který byl velmi citelně zasažen a který se budeme snažit co nejdříve oživit,“ uvedl zakladatel Event Festu Norbert Pýcha.

Budoucnost je v hybridních formách eventů

Kombinovaná forma živého a virtuálního eventu se stane dominantní i po odeznění pandemie. Konzultační firma Gartner předpovídá, že do roku 2023 už bude 60 procent všech eventů hybridních. „Hybridní forma dává možnost volit míru live i virtuální části podle potřeb a nabízí tak širší pole možností i z hlediska flexibility kvůli třeba změnám opatření. V prvotních fázích pandemie rozhodovala především technologie a co vše bylo díky ní možné. Strategie, jak ji co nejlépe využít, přichází nyní. Spousta klientů byla nucena zmáčknout tlačítko reset a znova si nastavit na bílém papíře, proč dělají věci tak, jak dělají, a jestli není čas na úpravy,“ uvedl majitel agentury VOK Dams Colja Dams.

Společnost se v odvětví live eventů a marketingu pohybuje už téměř padesát let a patří celosvětově mezi nejlepší agentury. V uplynulých letech získala firma ze 160 nominací 143 cen! První hybridní event pro Deutsche Telekom uspořádala už v roce 1999. Vývoj směřuje podle Damse k vytváření takzvaných marketing experience hubů, tedy epicenter dění v rámci eventů či veletrhů zahrnujících veškerou komunikaci a práci s klienty v široké škále oblastí za využití dat nebo rozšířené reality a přinese hybridní eventový ekosystém. Umožní lepší práci s obsahem, zlepšení zákaznické cesty, data­‑driven eventy a kreativní řešení.

„Firma Gartner udělala průzkum a z něj vzešlo, že nejde jen o event jako takový, ale celá marketingová komunikace se vlivem posledního vývoje stane hybridní. Budou se vytvářet speciální věci pro fyzické účastníky, i pro ty kteří to budou sledovat online. Live eventy se stanou menšími, častějšími, s vyšší frekvencí. Budou více regionální a lokální,“ dodal Dams. Podle něj se nyní dělají mini eventy třeba v automobilovém průmyslu, kde je přítomných najednou jen třeba osm novinářů a poté v další vlně dalších osm. Podle Norberta Pýchy se do roku 2030 očekává, že globálně objem online a virtuálních eventů dosáhne v roce 774 miliard dolarů, tedy přes 15,6 bilionu korun.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 29. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)