Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Má smysl věřit, že všechno dobře dopadne, říká Spořitelna

Česká spořitelna spustila ve spolupráci s Pamětí národa kampaň, v níž se snaží lidi motivovat k dodržování protipandemických opatření. Dává za příklad přeživší Terezína, politického vězení či veterána RAF.

Hrdinství má mnoho podob. Tak se jmenuje jeden ze spotů nové kampaně České spořitelny, v níž ukazuje paralely mezi tím, s čím se musejí srovnávat lidé v důsledku protipandemických opatření a s čím se dokázali vyrovnat pamětníci podle svých vzpomínek pro projekt Paměti národa organizace Post Bellum.

„Stýská se vám po rodině. Stýská se vám po tom, jestli si můžete někam zajít,“ uvádí například svou vzpomínku politický vězeň a skaut Jiří Lukšíček okolnostmi, s nimiž se dnes ztotožní každý. Pokračováním ale dodává drsnější souvislosti i naději, když říká: „Každý ten lágr byl ohraničený vysokým plotem, člověk musí mít víru. Moje víra byla, že až nás pustí, maminka mi uvaří meruňkové knedlíky. A stalo se.“

Reklama
ČEZ

Spoty jsou v kampani tři. Do konce měsíce poběží v České televizi, na Nově a Primě. K vidění jsou i na YouTube. „Cílem kampaně je povzbudit naše klienty a společnost obecně, aby navzdory pokračující pandemii neztráceli naději a dobrou víru. Věříme, že silné osobní příběhy a svědectví pamětníků mohou lidem dodat naději, která už mnohým začíná chybět,“ uvedla Monika Hovorková, které v České spořitelně zodpovídá za značku a komunikaci.

„Kavárny, restaurace, divadla, kina. Nemůžete chodit, kam byste chtěli. Nesmíte. A nikdy nevíte, jak dlouho v Terezíně budete,“ dává další příklad odolnosti někdejší terezínská vězenkyně Anna Hyndráková.

Veterán a letec RAF Jiří Pavel Kafka ve svém spotu též mluví o uvěznění na jednom místě v jedné pozici, které zažil ve svých letounech. A vzpomněl i nutnost nošení kyslíkových masek. „Ty voní líp, než ty naše,“ říká při nasazování respirátoru, který dnes všichni dobře znají.

Spoty režíroval Marek Partyš, produkci měla na starosti Bistro Films. Mediální agenturou je Wavemaker. Kampaň samotná vznikla během necelého týdne v týmu agentury VMLY&R pod vedením jejího někdejšího šéfovského dua Terezy Svěrákové a Tomáše Dvořáka, kteří projekt iniciovali. Ti už dnes mají vlastní agenturu OAK a za sebou také spot pro projekt Post Bellum Paměť národa. V něm dávali do souvislosti představy dětí o životě národních hrdinů s realitou. Vyhráli s ním lednovou AdParádu, kterou pořádá český Art Directors Club.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)