Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální.

Od března letošního roku nahradí aluminiové fólie a plastové nálepky nahradí papírové etikety.  Díky tomu budou skleněné lahve plně recyklovatelné a pivovar tak ušetří více než sto tun odpadu za rok. Dříve používané hliníkové fólie a plastové nálepky znehodnocovaly papírový odpad z etiket odstraněných při mytí lahví. 

„Na všech našich lahvích končíme s alobalem a plastem. Pro naše zákazníky se to může zdát jako drobná změna na lahvi, ale přínos tohoto rozhodnutí pro životní prostředí je obrovský,“ doplňuje ke změně etiket Václav Berka, emeritní vrchní sládek pivovaru Pilsner Urquell. Každá tuna recyklovaného papíru ušetří 17 stromů, 1 500 litrů ropy, 2,5 metrů čtverečních skládky, 4 000 kilowatt energie a 28 000 litrů vody a pomůže tak k ochraně našeho životního prostředí. Distribuce plně recyklovatelných lahví Pilsner Urquell do obchodů začne 8. března. Změnu provází rozsáhlá kampaň z dílny agentury Triad. Stojí na myšlence, že i detail může být velká věc a každý krok na cestě za lepším životním prostředním se počítá. „Věříme tomu, že i detail může být velká věc. Důležitou roli v naší kampani proto hraje exekuce. Ta zapamatovatelnou formou ukazuje a zdůvodňuje změny, kterých by si spotřebitel sám možná ani nevšimnul,” říká kreativní ředitel Triadu Rado Jankovič.

Reklama
Know

Kampaň se v průběhu března objeví na televizních obrazovkách i v online médiích nebo obchodech. Značka ale připravuje i méně tradiční kanály. Ve spolupráci s českými i slovenskými designéry připravuje udržitelnou kolekci oblečení, díky které se lidé budou moci sami zapojit a podpořit organizace, které se zabývají ochranou životního prostředí.

https://www.youtube.com/watch?v=XqAesuv4aBc

„Kromě ekologického přínosu jsme citlivě inovovali i design lahví. Lahve jsme opatřili reliéfní ražbou zvanou embossing, která zdůrazňuje symboly značky. Tato technika je poprvé použita i v propracovaném a na trhu unikátním korunkovém uzávěru. Nový design také sjednocuje podobu lahví Pilsner Urquell ve všech zemích – lidé tak snadno poznají naše pivo v obchodech a restauracích po celém světě,“ říká Zuzana Dudová, senior brand manažer značky Pilsner Urquell.

S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva. Do roku 2030 by měla výroba Plzeňského Prazdroje dosáhnout uhlíkové neutrality.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)