Ikea spouští kampaň na téma udržitelnosti a cirkularity. Ta má dokázat, že žít udržitelným způsobem je docela snadné, a lze tak i ušetřit peníze. Na podporu tématu využívá televizi, RTB displejovou reklamu, sociální média, venkovní reklamní plochy, podporu influencerů, PR i speciální web.
Kampaň se soustředí na tři oblasti – lepší materiály; vylepšení stávajícího zařízení domácnosti a služby podporující dlouhodobé či opakované využití výrobků. Televizní reklama poběží od 15. března, 25sekundová videa jsou zaměřena na výrobky z recyklovaných a obnovitelných materiálů.
Ikea se zavázala od roku 2030 používat ve svých výrobcích už jen recyklované nebo obnovitelné materiály. S ohledem na tento plán věnovala (finanční) rok 2021 tématu udržitelnosti. „Ke svému nábytku a bytovým doplňkům si často vytváříme vztah. Aby také ne, když představují – dnes více než kdy předtím – kulisy našeho života. A proto než abychom věci, pro které už nemáme využití, vyhodili, radši je hromadíme. To ale není ideální recept pro dobře organizovanou domácnost. Chceme zákazníkům ukázat, jak se s věcmi rozloučit udržitelným způsobem. Třeba je poslat dál, aby dobře posloužily někomu jinému. Nebo jak kus nábytku ve své domácnosti opravit či změnit k nepoznání a najít pro něj novou funkci. V tomto ohledu pro nás žádný nápad není dost bláznivý,“ říká Šimon Fiala, sustainability business partner IKEA Česká republika s tím, že společnost připravila speciální stránku, na které se mohou zákazníci inspirovat, jak proměnit věci, které už mají doma, v něco nového.
Se znovuotevřením obchodních domů Ikea představí také nový Cirkulární hub. Jednou z hlavních novinek v oblasti služeb, které dovedou prodloužit život nábytku, je i možnost objednat si náhradní součástky zdarma online. Neplatí se ani za poštovné.
Detaily kampaně:
- Kreativní agentura: thjnk Berlin
- Produkce: CFS Krug
- Filmová produkce: Zauberberg Productions
- Lokální komunikační a kreativní koncept: IKEA, Kaspen/Jung von Matt
- Lokální výroba videa: Kaspen/Jung von Matt
- PR and influenceři: Ogilvy (CZ) / Seesame (SK) / Café PR (HU)
- Agentura pro sociální média: TRIAD
- Digitální agentura: Adexpres
- Mediální agentura: Dentsu X