Veškeré datově-analytické týmy agentur Mediacom, Mindshare a Wavemaker skupina integruje. Chce tak klientům poskytnout komplexní služby v datové oblasti a chystá nové produkty.
„Tento krok je logickým vyústěním již před několika lety započaté spolupráce našich agentur v datové oblasti s cílem maximálně využít a propojit know-how, technologie a talenty napříč celou skupinou a nabídnout tak našim klientům ještě lepší servis než doposud,“ komentuje změnu Jiří Svoboda, CEO Group M.
Nové oddělení Data & Analytics, v jehož čele stojí Jiří Udatný, dosavadní šéf analytického týmu GroupM, tvoří celkem tři kompetenční centra: Research & Insights, Reporting & Tools a Data & Technology. „Díky propojení jednotlivých týmů získáváme jednotku čítající aktuálně 25 odborníků s různorodou specializací. Velký tým umožňuje dělat skutečně velké věci a díky tomu již letos představíme našim klientům nové produkty, které nemají na trhu konkurenci“, dodává Jiří Udatný.
Research & Insights se zaměřuje na realizaci a rozvoj ad hoc kvantitativních i kvalitativních výzkumů, doměřování dopadů mediálních kampaní, analýzy cílových skupin a insighty. Vedením týmu Research & Insights byla pověřena Renata Rosendorfská z agentury Wavemaker, kde měla na starosti oddělení Analytics & Insights.
Reporting & Tools se zaměřuje na kompetitivní a kreativní monitoring a reporting, automatizaci interních procesů či utilizaci mediálních plánovacích nástrojů třetích stran. Vedoucím týmu byl jmenován Jaroslav Krameš, dosavadní šéf výzkumného týmu Mediacomu.
Data & Technology se orientuje na pokročilé datové analýzy, machine-learning algoritmy, ekonometrické modelování, vývoj softwarových nástrojů, vizualizaci dat, business intelligence či správu a rozvoj data management platformy. Za tento tým si ponechává nadále zodpovědnost jeho dosavadní šéf Jiří Udatný.