Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Facebook spouští s WHO kampaň proti covidovým fake news

Společnost Facebook ve spolupráci se Světovou zdravotnickou organizací (WHO) spouští novou kampaň s názvem “Společně proti dezinformacím o onemocnění Covid-19”. Bude dostupná všem uživatelům napříč Evropskou Unií, ve Velké Británii a na Islandu, ale také v Turecku a v širším regionu Blízkého východu a Afriky. Podle průzkumů nejvíce dezinformací vzniká právě na této sociální síti.

Základem je infografika s tipy, jak rozpoznat falešné zprávy. U příležitosti spuštění kampaně přichází Facebook i se speciální webovou stránkou dostupnou v angličtině, francouzštině, italštině, němčině, španělštině, polštině a turečtině, která bude obsahovat informace o tom, jak se sociální síť vyrovnává s falešnými zprávami na svých platformách.

Podle nedávné analýzy společnosti Newton Media, která se zaměřila na zdroj debat o očkování, přesáhly v Česku diskuse o koronaviru za více než rok trvání epidemie hranici 11 milionů příspěvků, desetinu přitom tvoří zmínky o očkování. Společnost zjistila, že nejvíce se na téma diskutuje právě na Facebooku. Největší počty sdílení pak mají příspěvky Tomio Okamury (SPD). I podle čerstvého průzkumu digitální společnosti AdColony (na datech z regionu EMEA) je nejvíce fake news na Facebooku. Registruje je tam 46 procent spotřebitelů. Na druhém místě je YouTube s 23 procenty a Google (22 %).

Reklama
Know

Boj proti dezinformacím je v Česku čím dál aktuálnější. Minulý týden například odmítač roušek, poslanec Lubomír Volný (SPD), na sociální síť umístil příspěvek navázaný na článek serveru Aeronet, který spekuloval o možnosti roznášení britské mutace viru přepravní společností DHL. „Společnost DHL Express Česká republika se důrazně vymezuje proti zavádějícím a konspiračním informacím, které byly zveřejněny na webových stránkách serveru Aeronet dne 4. března 2021 a dále sdíleny na sociálních sítích,“ píše se v tiskovém prohlášení společnosti, která nyní zvažuje právní kroky.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)