Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ČRo nakoupí mediální prostor za 95 mil. korun. Nejvíce má jít na OOH

Český rozhlas poprvé nakupuje mediální prostor formou dynamického nákupního systému (DNS). Zakázka v  hodnotě 95 milionů korun (bez DPH) pokryje období čtyř let. Nejvíce plánuje veřejnoprávní médium utratit v outdooru.

Konkrétně jen na nákup OOH vyčleněno 40 mil. korun, na internetu rozhlas utratí až 35 mil. korun a v tisku 20 mil. korun. „Tato forma nákupu je pružnější. Umožňuje lepší soutěž mezi účastníky. Mohou se hlásit nejen mediální agentury, ale i provozovatelé jednotlivých mediatypů,“ sdělil MAM tiskový mluvčí Českého rozhlasu Jiří Hošna. Ten si od DNS kromě flexibility slibuje i zajímavější vysoutěžené ceny.

Pole Asociace mediálních agentur (ASMEA) systém DNS plně neodráží všechna specifika mediálního plánování a nákupu, protože k „duševním věcem“ přistupuje jako ke „komoditám“, ASMEA proto proti systému dlouhodobě vystupuje. Podle výkonného ředitele ASMEA Ondřeje Nováka jsou alfou a omegou kvalifikační kritéria pro zařazení do DNS a jejich detailní popis. Například v případě médií podle něj rozhodně nestačí jen doložení referenčních zakázek a doložení skladby realizačního týmu. Zvláště v případě off-line médií je dále potřeba požadovat minimálně prokázání vlastnictví (oprávněného přístupu k) příslušných dat, software a jejich dlouhodobé využívání. „V případě skladby realizačního týmu by také měla být požadována komplexnost týmů, aby obsahovaly jak profesionály s ohledem na plánování kampaní, tak i experty na jejich zobchodování,“ myslí si Novák,

Reklama
ČEZ

„Chápeme procesní benefity pro zadavatele (rychlost, pružnost…), ale obáváme se, že jednotlivé mini tendry mohou v průběhu daného období sklouznout k soutěžení pouze na cenu (kdo nejlevněji nakoupí, vyhrál). Úspěšná mediální kampaň přitom vždy závisí na třech základních pilířích: kvalitní plán, efektivní nákup a srozumitelné/prokazatelné vyhodnocení výsledků. Nejsme si úplně jisti, jak to lze vše vměstnat do DNS,“ uzavírá Novák.

Podle Hošny byla zakázka, stejně jako v případě finišujícího reklamního tendru, konzultován s Markem Buchtou, který je certifikovaným poradcem AKA pro komerční sféru. Jak dříve MAM sdělil Marek Hlavica, ředitel AKA, taková konzultace není totéž, jako „posvěcení“ zakázky AKA, které by zahrnovalo detailní posouzení parametrů tendru. Stejný názor na věc má Novák z ASMEA.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)