Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné reklamy dál ze sítí útočí.

Nemalému počtu menších podniků či subjektů se na Facebooku stává, že dojde k zablokování jejich účtů. A ač existuje možnost odvolání, často vše končí s nepořízenou, protože na druhé straně není nikdo, kdy by na jejich další dotazy a prosby reagoval. Problém bývá často nejasný, ovšem průběh velmi podobný. Po rychlé blokaci následuje marná snaha o reakci a řešení, alespoň podle popisu a zkušeností řady social media manažerů či lidí z agentur.

Případ Scia a mnoha dalších

Před koncem loňského roku se podobná zkušenost stala i tuzemské vzdělávací společnosti Scio. „Jednoho dne jsme zjistili, že nemůžeme propagovat příspěvky, a že došlo k zablokování reklamního účtu, který používáme pro správu několika našich stránek. Stránky jako takové nebyly zablokovány, normálně šlo vkládat příspěvky, jen je nebylo možné propagovat. Objevila se jen jednoduchá hláška, že příspěvek nelze propagovat. Ať jsme nad tím jakkoliv přemýšleli, nemohli jsme přijít na nic, čím jsme si to „zasloužili“,“ popisuje vlastní zkušenost a nedávné trable marketingový manažer Scia Bohuslav Bohuněk.

Reklama
ČEZ

Scio se rozhodlo bránit a na blokaci reagovala firma přes určený formulář. „Na naši reklamaci přišla automatická odpověď, že se FB reklamací bude zabývat. Týdny běžely, reklamaci jsme opakovali a do toho zkoušeli hledat i další cesty k vyřešení problému. V rámci jedné z nich se nám podařilo postupně spojit se dvěma reklamními subjekty, spravujícími velké rozpočty (a tedy majícími přístup k account manažerům Facebooku), které přislíbily pomoc a opravdu se snažily problém řešit. Ani jim se to nepovedlo,“ říká Bohuněk s tím, že se jim ještě paradoxně objevilo hlášení, že na stránku nejsou uvalena žádná omezení ani nedochází k žádnému porušování. Po pár dalších týdnech nabrala situace nečekané rozuzlení a došlo k odblokování reklamního účtu. „Bylo možné jej aktivně používat kdekoliv, jen ne na podplácení příspěvků na naší domovské stránce Scio. Tedy došlo k polovičnímu odblokování,“ uvádí Bohuněk. Celá anabáze trvala dva měsíce. Scio reagovalo zřízením nového účtu, ze kterého řešilo reklamní potřeby.

Zoufalá podpora

Že nejde zdaleka o ojedinělý případ, dokládají zkušenosti dalších firem i jednotlivců. „V mé agenturní praxi jsem se s tím setkával prakticky denně. Část problémů je technologická, část vytvořena nepromyšlenými a špatně nebo dokonce mylně komunikovanými pravidly, část pak zoufalou zákaznickou podporou,“ popisuje Pavel Hacker, který pracoval v agenturách Advertures, Brandz Friendz či v zahraničí, kde vedl agenturu Bamboo Labs. Podle něj je hlavním problémem špatná odezva, což potvrzují i další.

„Facebook zablokoval Business Manager naší agentury ParMinut.cz. Důvody blokování nevíme. Zkoušeli jsme to řešit přímo se zástupcem Facebooku, který za nás podal odvolání. Bylo nám sděleno: „Váš případ se zablokovaným účtem jsem předala kolegům na zákaznickou podporu.“ Nic se ovšem nezměnilo. Bez odezvy zůstaly i moje osobní zprávy na konkrétní zaměstnance Facebooku, které mám v přátelích,“ říká Radim Hasalík, spolumajitel marketingových agentur Neologic a ParMinut.cz.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 8. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)