Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vzniklo Sdružení českých firem venkovní reklamy. Bojuje proti „likvidační vyhlášce“

Nově vznikající Sdružení českých firem venkovní reklamy (SČVR) si klade za cíl hájit zájmy podnikatelů působících v oblasti venkovní reklamy. V současné době zastupuje 95 % menších firem dlouhodobě působících v tomto odvětví. Předsedou sdružení se stal Josef Soušek.

SČVR chce působit jako plnohodnotný partner pro jednání o koncepci reklamního trhu v hlavním městě, a je připraveno v těchto jednáních zastupovat zájmy svých členů. Hájit hodlá své členy i v dalších možných sporech se správními orgány, zejména pak v souvislosti s novelou vyhlášky č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, která je podle sdružení „zcela v rozporu s pravidly pro ochranu rovné hospodářské soutěže a měla by být kompletně přepracována“.

V současné době se nás nejvíce dotýká právě novela vyhlášky č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, která je pro naše členy téměř likvidační. Hlavní město se s její pomocí údajně snaží snižovat vizuální smog. Chce toho dosáhnout zákazem pouze jednoho typu nosiče reklamy, a to reklamních plachet, kterých je ale na území Prahy jen několik desítek. Tisíce billboardů, bigboardů, doublebigboardů, citi light vitrín, výstrčí na sloupech veřejného osvětlení, reklamě na MHD město nadále ponechává a někde dokonce na tyto reklamní nosiče uzavírá nové smlouvy. Takto si tedy boj proti vizuálnímu smogu nepředstavujeme,” komentuje Josef Soušek, předseda sdružení.

Reklama
ČEZ

Podle vyjádření sdružení je vyhláška bezzubá, nekoncepční, a naopak zvýhodňuje primárně větší subjekty podnikající v reklamním byznysu právě na pozemcích a majetku města. Město tak svým nařízením zvýhodňuje samo sebe. Už samotná fáze přípravy vyhlášky a její konzultace byly dle Souška pochybné. „Očekávali bychom, že u takto významné regulace zasahující výrazně do práv podnikatelů se bude Magistrát snažit zapojit zástupce byznysu a další přímo dotčené subjekty. To se vůbec nestalo, a naopak se s námi ze začátku úředníci bavit odmítali.”

Podporu SČVR vyjádřilo mimo jiné i Občanské sdružení majitelů domů, zastupující více než 3000 členů, nebo někteří ředitelé pražských škol. Právě jich se totiž současné kroky Magistrátu mohou dotknout. Kvůli zákazu reklamních plachet hrozí, že můžou o příjmy do svých rozpočtů .

Je opravdu nešťastné, že vyhlášku nikdo během její přípravy s dotčenými subjekty nediskutoval. Takhle máme z celé situace pocit, že materiál vznikl účelově jako předvolební politické PR a malá domů pro velké provozovatele reklamy. Tomu nasvědčuje i na vodě postavená argumentace Magistrátu obhajující nutnost regulace. Navíc opřená o jakousi blíže nespecifikovanou poptávku veřejnosti. Absence detailní dopadové studie už je jen pomyslnou třešničkou na dortu,” dodává Soušek.  

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)