Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vimperk má nové logo a vizuální identitu. Odkazuje na knižní tradici

Jihočeský Vimperk představil novou vizuální identitu. Autorem návrhu je designér Matěj Chabera. Koncept má stát na sladění silné knihařské minulosti a současné sebevědomé vize města. Vizuální proměna šumavského města obsahuje veškerá typická témata od loga, přes tiskoviny, návrh webových stránek až po navigační prvky ve veřejném prostoru, na kterých Chabera úzce spolupracuje s městským architektem René Dleskem. Návrh se bude implementovat v průběhu roku 2021, kdy město čeká otevření rekonstruovaného Státního zámku Vimperk.

Nové logo města Vimperk má připomínat otevřenou knihu či pruhy hřbetů knih vystavených na polici. Využívá písmo Aeonik Pro.

„Pruhy v logu symbolizují sport, dynamiku a pohyb. Nápis Vimperk jako by visel na pomyslné stuze medaile, což působí jaksi vznešeně a dekorativně, ale pořád současně a minimalisticky. Logo by mělo podpořit hrdost místních a upevnit jejich vztah k místu,“ popisuje designér Matěj Chabera.

Reklama
Abovalve

Ohraničené písmeno V podle autorů evokuje W, což připomíná starý německý název města – Winterberg. A proč tečka na konci? „Vimperk je skvělým místem pro život i aktivní dovolenou v přírodě. Právě proto je název města zakončen suverénní tečkou. Vimperk přesně ví, kam směřuje. Nekřičí vykřičníkem ani o sobě zmateně nepochybuje otazníkem. Prostě je. Tečka,“ uvádějí autoři v tiskové zprávě.

Dosud bylo jako logo využíváno městský znak. „Ten se nacházel v žalostném stavu po estetické i heraldické stránce a nesl stopy neodborných zásahů.“ Pro účely nové vizuální identity byl překreslen.

Symbióza starého a nového

Logo má umožňovat plynule a jednotně pracovat s několika jeho verzemi. Vizuálnímu systému tak má poskytovat flexibilitu při zachování jasného charakteru. „V návrhu mi šlo především o symbiózu nového výrazného loga a historického městského znaku. Obě podoby mají svůj smysl, svou roli a koncept je postavený na jejich rovnováze. Městský znak bývá u nových návrhů často vynechán nebo se objevuje někde bokem. Mým cílem bylo postavit tyto dva silné symboly na jednu rovinu tak, aby se navzájem podporovaly,“ říká Matěj Chabera.

Barevné schéma nové vizuální identity čítá pět základních barev. „Bílá představuje barvu papíru neboli základního komponentu knih. Krémová je zase barvou fasád domů na zdejším svažitém náměstí Svobody a rovněž barvou papíru starých knih. Oranžovo-červená připomíná barvu městské vlajky a odkazuje k cihlám a střešním krytinám, které lze spatřit ze Státního zámku Vimperk. Smrková je barvou zdejší přírody. Zastupuje šumavské lesy, slatě a rašeliniště. Značí Národní park Šumavu, krajinu, ekologii, zdravé životní prostředí i otázky udržitelného životního stylu stejně jako udržitelného cestovního ruchu. Konečně černá je barvou tiskaře a písma v knihách.“

„Novým návrhem vizuální identity jsme nadšeni. Nepochybně přispěje k určité jednotnosti a jasné propagaci města Vimperk. Autoři projevili o naše město neobvyklý zájem. Vyžádali si veškeré strategické dokumenty a podrobně načetli historii města. Logo je opravdu krásné a funkční,” dodává starostka Jaroslava Martanová (STAN). Aplikace komplexního balíčku vizuální identity bude realizována v průběhu roku 2021.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)