Reklama
Megaboard

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění navigační vizuály s hlavním motivem, žlutou tečkou.

V nejbližších dnech podepíše ARAs, servisní organizace Asociace komunikačních agentur (AKA) a vítěz výběrového řízení, smlouvu s Úřadem vlády ČR. Ten si vybral kreativu dobrovolné iniciativy Cesta ven, kterou ARAs do tendru formálně přihlásila.

„V první fázi se musí dostat vizuály do očkovacích center, aby pomohly s navigací. Zároveň vzniknou dva televizní spoty, jeden s příběhy lidí a druhý, ve kterém budou promlouvat různí experti,“ sdělil MAM mluvčí vlády Vladimír Vořechovský.

„V tuto chvíli už běží realizace. Jádrem realizačního týmu jsou lidé z agentur McCann a Zaraguza, nicméně pro specifické odnože kampaně (web, on-line) budou k tomuto týmu přibývat další spolupracovníci. Snažíme se najít lidi na dobrovolnické bázi nebo za režijní náklady tak, abychom se dokázali vejit do rozpočtu,“ napsal Marek Hlavica, ředitel AKA a jednatel ARAs.

Podle zadání tendru pro nákup médií, o který se stará resort zdravotnictví, má být polovina mediálního rozpočtu, konkrétně 25 milionů korun včetně DPH, určeno pro nákup prostoru ve dvou televizních stanicích. MZd s přípravou mediálního tendru pomáhala Asociace mediálních agentur (ASMEA). „Běží vyhledávání lokací a casting, za 2 – 3 týdny se bude točit a do konce března bude víceméně vše hotovo,“ uvedl Hlavica a upřesnil, že produkční agenturou pro audovizi je Sting.

Na náklady spojené s produkcí či nákupem materiálu má vláda určeno 3,5 milionu korun bez DPH, kreativu poskytla Cesta ven (ARAs) za symbolickou jednu korunu.

Kampaň vzniká teprve od ledna. Tehdy se experti z oboru spojili, vymysleli strategii k očkovací kampani a uspořádali hackathon k její kreativní části. Zúčastnilo se ho sedmnáct profesionálů a entit. Od té doby se Cesta ven rozrostla o další jedenáctku dobrovolníků. Vedle AKA zahrnuje iniciativa i Asociaci public relations (APRA) a Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR).

„Čerstvě za sebou máme prezentaci více než stovce firem a profesních sdružení prostřednictvím Hospodářské komory ČR. Připravujeme open source, ze kterého si firmy budou moci brát prvky kampaně k vlastnímu využití směrem k zaměstnancům, zákazníkům, případně obchodním partnerům. Tuto část kampaně budeme rozvíjet i prostřednictvím dalších profesních svazů a obchodních komor,“ uzavřel Hlavica za iniciativu.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále