Seznam.cz spouští novou službu Seznam Premium, která na jeho webech umožní sledování videoobsahu bez reklam. Roční předplatné činí 339 korun. Průzkumy ukazují, že reklamy je v televizi a na internetu pro lidi příliš.
„Existuje skupina uživatelů internetu, kterou obtěžuje nebo rozptyluje videoreklama. A přesně na ně míří náš nový produkt Seznam Premium. Za méně než 29 korun měsíčně totiž budou moci sledovat videa na všech našich službách bez reklamních spotů. Služba bude dostupná na všech typech zařízení, tedy jak na stolních počítačích, tabletech, tak na mobilních telefonech a chytrých televizorech, které podporují Seznam.cz přihlášení. Zároveň je potřeba zdůraznit, že náš vlastní obsah budeme lidem pořád nabízet zadarmo. Na tom se nic nemění,“ vysvětluje Igor Kalaš, ředitel rozvoje obchodu Seznam.cz.
Profil každého předplatitele se bude zobrazovat s motivem korunky, stejně tak bude označený i v diskuzích pod články. Verzi bez reklam nabízí například i televize Prima na své platformě iprima.cz. Roční členství činí 549 korun.
Z dat České marketingové společnosti (ČMS), která měří postoj Čechů k reklamě od roku 1993 vyplývá, že lidem nejvíce vadí reklama v nadlince a na internetu. Čerstvá data (sběr probíhal v lednu letošního roku) ukazují, že nejvíce reklama překáží na Nově a na Primě, v obou případech je to téměř osmdesát procent respondentů, podle kterých je reklamy „příliš mnoho“. Podle 70 procent lidí je reklamy příliš i na internetu, především na YouTube a Facebooku. Méně vadí reklama v místě prodeje a venkovní reklama.
„Celkově zůstávají postoje k roli reklamy ve společnosti ambivalentní. Část populace si uvědomuje důležitost reklamy pro ekonomiku i média, ale vidí i její negativní stránky, za které považuje především manipulaci s lidmi. Ve srovnání s minulým rokem došlo k poklesu negativních atributů, tedy je méně těch, kteří deklarují manipulativní funkci reklamy a snížilo se i procento lidí, kteří jsou přesvědčeni, že reklama podporuje zbytečný konzum,“ uvedla autorka a zakladatelka výzkumu Jitka Vysekalová.
Zadavateli aktuálního výzkumu byla Česká marketingová společnost (ČMS), POPAI CE a České sdružení pro značkové výrobky (ČSZV).