Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi.

Jsme ohroženou skupinou

Početně největší segment je „Zdraví na prvním místě“. Hlavní aktuální obavy tohoto segmentu jsou spojeny s rizikem nakažení virem covid-19, protože se vnímají jako členové rizikových skupin. Svůj celkový zdravotní stav nehodnotí jako moc dobrý, proto je pro ně kvalita a dostupnost zdravotní péče dlouhodobě top tématem. Členové této generace patří převážně ke starším ročníkům, je mezi nimi silnější zastoupení žen a také spotřebitelů s nižším vzděláním.

Obavy ze zločinu a násilí

Segment „Bezpečnost a ochrana“ je charakterizován obavami z uprchlické krize a terorismu. Jeho členové si ze všeho nejvíce přejí žít v zemi, kde se nemusí bát, že se oni sami nebo jejich blízcí stanou obětí zločinu a násilí. Obávají se také morálního úpadku společnosti. Jeho členové mají spíše tradiční styl trávení volného času na nakupování, u mnoha kategorií stále dávají přednost kamenným prodejnám před nákupem na internetu.

Udržitelnost versus zisk

Početně nejslabší segment „Ekonomika a finance“ má obavy zejména z toho, že módní téma udržitelnosti by mohlo být řešeno na úkor ekonomiky — tedy financí obyčejných lidí jako jsou oni. Jedná se o část populace se středním až vyšším osobním příjmem a vyšším vzděláním. Patří sem převážně běžní zaměstnanci, kteří se obávají ukazatelů ovlivňující jejich osobní či rodinné finanční zabezpečení — inflace, míra zdanění, dostupnost půjček, korupce.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 1. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345