Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Poslední šance pro knižní divizi Mladé fronty? Cena klesla na 14 milionů korun

Jediný zájemce o odkup knižní divize zkrachovalého vydavatelství Mladá fronta, společnost Albatros Media, opět snižuje svoji nabídku. Tentokrát na 14 milionů korun. Důvodem jsou pokračující průtahy a klesající hodnota divize.

Albatros Media nákup divize podmiňuje souhlasným stanoviskem soudu, ten se ale insolvenční správkyni Petře Hýskové nedaří obstarat. „Máme zájem realizovat transakci pouze tehdy, když všechny klíčové subjekty budou tento prodej považovat za nejvhodnější řešení. Albatros Media nemá zájem realizovat transakci proti vůli kteréhokoliv z klíčových účastníků řízení,“ píší členové představenstva Albatros Media, CEO Václav Kadlec a CFO Jan Moser.

Poslední nabídka Albatrosu byla časově omezená do 31. ledna 2021. „Po interní diskusi jsme se (…) rozhodli dát dlouhotrvajícím snahám o záchranu knižního vydavatelství Mladé Fronty poslední šanci,“ pokračuje dopis s tím, že nový deadline je do 5. února. Důvodem snížení ceny je pokračující rozpad závodu, pokračující výpovědi licencí a uplynutí dalšího měsíce. Na podzim, před hlavní vánoční sezónou, kdy Mladá fronta ještě fungovala, nabízel Albatros 35 milionů korun.

Reklama
Abovalve

„Zřejmé je, že pokud se věc nevyřeší v řádu dnů, je velmi pravděpodobné, že již nebude co zpeněžovat, neboť autorům dojde definitivně trpělivost a ukončí licenční smlouvy. Bez těch je pak hodnota skladových zásob nulová, respektive záporná,“ sdělila v rejstříku správkyně Hýsková. 

Krajský soud v Českých Budějovicích výjimku pro prodej před nabytím právní moci rozhodnutí o konkurzu odmítá udělit. „Soud opakuje, že existence rizika zkázy či znehodnocení je výsledkem důkladné odborné úvahy insolvenčního správce, nikoliv důvodem pro povolení požadované výjimky soudem. Pro takovou výjimku musí existovat jiné důvody,“ napsal soudce Miloš Vondráček ve sdělení insolvenční správkyni.

„V tuto chvíli se od snahy zpeněžit předmětný majetek nadále upouští,“ napsala po zveřejnění stanoviska soudu správkyně.

Prodej online divize (včetně ochranné známky týdeníku Euro) se přitom podařilo uskutečnit rychle. Společnost Internet Info za online portfolio zaplatila 15,8 milionů korun. Za částku celkem 4,2 milionů korun se následně prodaly i dětské tituly a Puntík a Tečka, časopis Motocykl a tři zdravotnické tituly.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)