Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Polská média stávkují. Vadí jim snaha vlády více zdanit reklamu

Celkem 43 médií zahrnujících komerční televize, tištěné tituly a weby ve středu v Polsku protestuje proti vládou zamýšlenému zdanění zisků z reklamy ve výši dvou až patnácti procent. Místo vysílání a zpravodajského obsahu média „zčernala“, když vyvěsila otevřený dopis. Ohrazují se v něm i proti podle nich zamýšlenému omezení svobody slova.

Protestující média, mezi kterými jsou například stanice skupiny Discovery, programy Polsat a Puls TV, rozhlasové stanice Zet a RMF, v otevřeném dopise premiérovi Mateuszi Morawieckému sdělila, že se jedná o vydírání. Podepsali jej i zástupci Canal+, vydavatelství skupiny Agora, Burda Media, Ringier Axel Springer a Bauer Media. Podle signatářů většina pravicových médií podporujících vládu zaplatí minimum, protože se jedná o menší tituly. Státní televize TVP má zase příjmy z koncesionářských poplatků a vláda ji čile dotuje. Faktem zůstává i to, že státní podniky si neobjednávají reklamu u médií, která se stavějí kriticky k vládní straně.

Podle premiéra výnosy z daně půjdou například na kulturu a s ohledem na pandemii jsou potřebné. „Není možné, aby chudí chudli a bohatí bohatli,“ prohlásil premiér. 

Reklama
ČEZ

V kontextu médií na sebe Polsko upozornilo ještě v prosinci, kdy největší polská petrochemická společnost PKN Orlen, kde stát drží téměř 30 procent, koupila od německého Verlagsgruppe Passau (VGP) vydavatelství Polska Press. PKN Orlen tak získala kontrolu nad malými, ale pro vládu důležitými, regionálními tituly s přesahem na katolickou komunitu.

Od nástupu strany PiS do vládní role v roce 2015 se země propadla v žebříčku svobody tisku sestaveném Reportéry bez hranic z 18. na 62. místo.  

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)