Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Obchodníkem roku je lékárna Dr.Max. Cenu veřejnosti získal Lidl

Mastercard Obchodníkem roku 2020 se stala síť lékáren Dr.Max. S velmi těsným náskokem na první místě vystřídala vítěze sedmi předešlých ročníků společnost Ikea, která letos obsadila druhé místo. Následovala ji společnost dm drogerie markt.

Vítězi sortimentních kategorií jsou Lidl, dm drogerie markt, Zara, Deichmann, Decathlon, Alza.cz, OBI, Ikea, Benzina Orlen, Knihy Dobrovský, Dráčik, Dr.Max a Lidl-shop.cz. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku 2020 – Cena veřejnosti se stal Lidl. O umístění obchodníků v této kategorii rozhodují zákazníci v internetovém hlasování. Celkem hlasovalo 114 080 osob. V letošním ročníku byly do výzkumu nově zařazeny čtyři kategorie: e-shopy, lékárny, hračky a knihy.

„Z průzkumu mimo jiné vyplývá, že nejvýraznějším trendem na retailovém trhu tohoto roku je nárůst e-commerce. Zajímavý vývoj tak můžeme pozorovat i na poli e-shopů s potravinami – zařazením obchodů jako Kosik.cz a Rohlik.cz do kategorie potravin v tomto roce sice nezamíchalo s nejvyššími příčkami celkového skóre, ale například v parametru důvěry se Rohlik.cz letos dostává na druhé místo,“ uvedl Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Reklama
Abovalve

Přehled vítězů ocenění Mastercard Obchodník roku 2020

Absolutní vítězDr.Max
Mastercard Obchodník roku s potravinamiLidl Česká republika
Mastercard Obchodník roku s drogerií a parfumeriídm drogerie markt
Mastercard Obchodník roku s oděvyZara
Mastercard Obchodník roku s obuvíDeichmann
Mastercard Obchodník roku se sportovními oděvy a potřebamiDecathlon
Mastercard Obchodník roku s elektrem a elektronikouAlza.cz
Mastercard Obchodník roku pro dům, zahradu a chovateleOBI
Mastercard Obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňkyIKEA Česká republika
Mastercard Čerpací stanice s prodejnouBenzina ORLEN
Mastercard Obchodník roku s knihamiKnihy Dobrovský
Mastercard Obchodník roku s hračkamiDráčik
Mastercard Lékárna rokuDr.Max
Mastercard E-shop rokuLidl/Lidl-shop.cz
Mastercard Obchodník roku – Cena veřejnostiLidl Česká republika
Mastercard Skokan rokuCCC

Daniel Horák, generální ředitel sítě lékáren Dr.Max, připisuje vítězství tomu, že lékárny v pandemii mnohdy suplovaly i roli praktických lékařů, kteří měli omezené ordinační hodiny. „Je to pro mě trochu překvapení, protože nejsme klasický obchod. I frekvence návštěv v lékárnách klesla. Nicméně jsme byli v první linii a ocenění je zásluha především našich zaměstnanců,“ uvedl Horák s tím, že společnost dále plánuje rozšiřovat sortiment a investovat do logistiky. Podotkl, že přes 80 procent lidí si zboží objedná v e-shopu, ale vyzvedne si je v lékárně, protože chtějí produkt konzultovat.

Cenu Mastercard Obchodník roku s potravinami získal Lidl Česká republika, který bodoval mimo jiné v parametru zapamatovatelnosti – spontánně jej jmenovalo 53 procent respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci Lidlu v dané kategorii deklarují rovněž vysokou míru loajality. Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je Globus.

Jednatel Lidlu Michal Farník vidí za úspěchem dva hlavní faktory: „Jsou to naše privátní značky, u kterých si dobře hlídáme kvalitu, a také naše tematické týdny akčních nabídek,“ uvedl na online tiskové konferenci. Lidl získal i titul Mastercard E-shop roku se svou platformou Lidl-shop.cz. Jedničkou mezi e-shopy se stal především z hlediska souhrnného indexu důvěry. Devět z deseti zákazníků je ochotných Lidl-shop.cz doporučit, stejně vysoký je i podíl těch, kteří jsou připraveni k opětovnému nákupu. Podle Farníka e-shop za čtyři roky od svého vzniku prodal 40 milionů kusů zboží a nabízí 15 000 produktů.

Na tiskové konferenci vystoupil i prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza, který s ohledem na plánované rozvolnění ujišťoval, že prodejny jsou bezpečné. „Nikdy se neprokázalo, že by byly centrem nákazy,“ uvedl Prouza s tím, že obchodníci v pandemii investovali šest miliard korun do bezpečnostních opatření.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)