Naočkuj se a leť! Ryanair po obří kritice stahuje spot lákající na rezervaci dovolených

Letecká společnost Ryanair má odstranit „nezodpovědnou“ reklamu na své lety, která vyzývala klienty, aby zamluvili dovolenou s předstihem a nechali se naočkovat. Britská Avertising Standards Authority (ASA) uvedla, že na spot dostala 2 370 stížností, což je třetí největší počet v historii.  O věci informovala britská média.

Spot s claimem „Jab & Go“ (nech se naočkovat a leť) už Ryanair stáhla, s rozhodnutím ASA ovšem nesouhlasí, připadá jí jako „bezpředmětné“. Jednou z námitek bylo například to, že Ryanair trivializuje pravidla lockdownu. Lidem také vadilo, že spot automaticky počítá s tím, že většina britské populace bude během jara a léta už naočkována a bude moci řešit dovolenou.

Podle ASA je tento aspekt reklamy „zavádějící“. Organizace také uvedla, že vzhledem ke komplexnosti problematiky a rychle se měnící situaci je důležité, aby marketéři byli obezřetní, když navazují různé nabídky na dobu, kdy bude Británie fungovat normálně.

https://www.youtube.com/watch?v=4b5kYsX3pKA

Ještě větší kritika dopadla v minulosti na společnost Booking.com. Její spot vyfasoval v roce 2015 2 500 stížností. Místo tradiční nadávky začínající na písmeno „f“ se v reklamě nadměrně využívá slovo „booking“.

Rekordně nejvíce stížností v historii (5 525) se v ASA ve stejném roce sešlo na printovou reklamu irského bookmakera Paddy Power, která vybízela, ať si lidé vsadí na výsledek soudního procesu s paralympionikem Oscarem Pistoriousem. Ten byl nakonec o dva roky později odsouzen za vraždu přítelkyně Reevy Steenkamp.

Australská organizace Ad Standards zase loni vykázala jako reklamu s největším počtem stížností spot s herečkou Pamelou Anderson ve stylu seriálu Pobřežní hlídka. Sešlo se 315 stížností. V reklamě asistenční a servisní společnosti Ultra Tune Australia vadí nahota a diskriminace žen.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-23

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-23

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Chatbot
Sluha
Odpovědnost

MAM Exkluzivně v časopise

Alex Dalman a Peter Gasston
Joah Santos
Digimedia 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Svijany Shine_nový web-otvírák - 2025-05-26T153410
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Svijany Shine_nový web-otvírák - 2025-05-26T153410