Letecká společnost Ryanair má odstranit „nezodpovědnou“ reklamu na své lety, která vyzývala klienty, aby zamluvili dovolenou s předstihem a nechali se naočkovat. Britská Avertising Standards Authority (ASA) uvedla, že na spot dostala 2 370 stížností, což je třetí největší počet v historii. O věci informovala britská média.
Spot s claimem „Jab & Go“ (nech se naočkovat a leť) už Ryanair stáhla, s rozhodnutím ASA ovšem nesouhlasí, připadá jí jako „bezpředmětné“. Jednou z námitek bylo například to, že Ryanair trivializuje pravidla lockdownu. Lidem také vadilo, že spot automaticky počítá s tím, že většina britské populace bude během jara a léta už naočkována a bude moci řešit dovolenou.
Podle ASA je tento aspekt reklamy „zavádějící“. Organizace také uvedla, že vzhledem ke komplexnosti problematiky a rychle se měnící situaci je důležité, aby marketéři byli obezřetní, když navazují různé nabídky na dobu, kdy bude Británie fungovat normálně.
Ještě větší kritika dopadla v minulosti na společnost Booking.com. Její spot vyfasoval v roce 2015 2 500 stížností. Místo tradiční nadávky začínající na písmeno „f“ se v reklamě nadměrně využívá slovo „booking“.
Rekordně nejvíce stížností v historii (5 525) se v ASA ve stejném roce sešlo na printovou reklamu irského bookmakera Paddy Power, která vybízela, ať si lidé vsadí na výsledek soudního procesu s paralympionikem Oscarem Pistoriousem. Ten byl nakonec o dva roky později odsouzen za vraždu přítelkyně Reevy Steenkamp.
Australská organizace Ad Standards zase loni vykázala jako reklamu s největším počtem stížností spot s herečkou Pamelou Anderson ve stylu seriálu Pobřežní hlídka. Sešlo se 315 stížností. V reklamě asistenční a servisní společnosti Ultra Tune Australia vadí nahota a diskriminace žen.