Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Naočkuj se a leť! Ryanair po obří kritice stahuje spot lákající na rezervaci dovolených

Letecká společnost Ryanair má odstranit „nezodpovědnou“ reklamu na své lety, která vyzývala klienty, aby zamluvili dovolenou s předstihem a nechali se naočkovat. Britská Avertising Standards Authority (ASA) uvedla, že na spot dostala 2 370 stížností, což je třetí největší počet v historii.  O věci informovala britská média.

Spot s claimem „Jab & Go“ (nech se naočkovat a leť) už Ryanair stáhla, s rozhodnutím ASA ovšem nesouhlasí, připadá jí jako „bezpředmětné“. Jednou z námitek bylo například to, že Ryanair trivializuje pravidla lockdownu. Lidem také vadilo, že spot automaticky počítá s tím, že většina britské populace bude během jara a léta už naočkována a bude moci řešit dovolenou.

Podle ASA je tento aspekt reklamy „zavádějící“. Organizace také uvedla, že vzhledem ke komplexnosti problematiky a rychle se měnící situaci je důležité, aby marketéři byli obezřetní, když navazují různé nabídky na dobu, kdy bude Británie fungovat normálně.

Reklama
ČEZ
https://www.youtube.com/watch?v=4b5kYsX3pKA

Ještě větší kritika dopadla v minulosti na společnost Booking.com. Její spot vyfasoval v roce 2015 2 500 stížností. Místo tradiční nadávky začínající na písmeno „f“ se v reklamě nadměrně využívá slovo „booking“.

Rekordně nejvíce stížností v historii (5 525) se v ASA ve stejném roce sešlo na printovou reklamu irského bookmakera Paddy Power, která vybízela, ať si lidé vsadí na výsledek soudního procesu s paralympionikem Oscarem Pistoriousem. Ten byl nakonec o dva roky později odsouzen za vraždu přítelkyně Reevy Steenkamp.

Australská organizace Ad Standards zase loni vykázala jako reklamu s největším počtem stížností spot s herečkou Pamelou Anderson ve stylu seriálu Pobřežní hlídka. Sešlo se 315 stížností. V reklamě asistenční a servisní společnosti Ultra Tune Australia vadí nahota a diskriminace žen.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)