Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo teprve před týdnem, hodnota zakázky je 50 milionů korun (včetně DPH). Po pár dnech byl však pro uzávěrku přihlášek stanoven nový termín, čas zůstává stejný, den se mění na úterý 2. března. Za přesunutí prý nemůže ani původně šibeniční termín ani nezájem ze strany agentur, tvrdí ministerstvo. Důvodem posunu mají být dvě dílčí opravy v související dokumentaci.

„Vážená paní redaktorko, doporučuji přílohu zde (proklik na dokument), kde je vysvětlení uvedeno. Tedy ne, skutečně se nejedná o nerealistický odhad,“ reagovala mluvčí resortu Barbora Peterová na dotaz MAM, zda za posunem není původně velice krátká doba pro zpracování přihlášek. Připojila také odkaz na dokument, který nelze dohledat jinak, než pečlivým a pravidelným sledováním příslušné podstránky na webu resortu: „V souladu s ustanovením § 99 odst. 1 zákona č.134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, zadavatel změnil přílohu č.2 Výzvy k podání nabídek s názvem Tabulka nákupních jednotek zásahu dle mediatypů a jejich parametrů_hodnocení nabídek. Změna se týká textu v listu A počet zásahu v buňce F 8 Přílohy č.2. Zadavatel současně v souladu s ustanovením § 99 odst. 2 zákona č.134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, přiměřeně prodlužuje lhůtu pro podání nabídek do 2.3.2021 do 10:00 hodin,“ píše se v dokumentu Vysvětlení zadávací dokumentace č. 2.

Podle Daniela Köppla, bývalého výkonného ředitele vydavatelství Empresa Media, který aktuálně působí jako koordinátor komunikace mezi resorty obrany a zdravotnictví, je o výběrové řízení zájem, což dokládá tím, že „dotazy již položilo několik agentur“. Podle něj se nejedná o nic nestandardního a není kam spěchat, protože komunikace při nedostatku vakcín v Česku by působila až „hloupě“. Sdělil také, že resort má možnost v podstatě ihned umístit kampaň v České televizi nebo v Českém rozhlasu, aniž by k tomu potřeboval mediální agenturu.

Reklama
ČEZ

Toto řešení zmínil i oslovený expert z trhu, který si nepřál být citován. Kreativní řešení kampaně ani televizní spoty však zatím nejsou hotové. Státu se o kampaň stará iniciativa Cesta ven, kterou formálně zastupuje ARAs, servisní organizace Asociace komunikačních agentur (AKA). Ta vyhrála i vládní tendr s konceptem „tečky za pandemií“.

S parametry mediálního nákupu pomáhala resortu zdravotnictví Asociace mediálních agentur (ASMEA). Polovina celkové částky (25 milionů korun včetně DPH) je určena na nákup prostoru pro televizní spot v délce 30 sekund na minimálně dvou stanicích. Na tištěné celostrany chce resort vyčlenit 10,7 milionu korun, 8 milionů korun má putovat do onlinu na zpravodajské weby, na celoplošné a regionální rozhlasové stanice půjdou 4 miliony korun a 2,3 milionu korun na OOH.

Podle posledního šetření společnosti Newton Media probíhá velká porce dezinformací o očkování na sociálních sítích, nejvíce jsou například sdíleny příspěvky Tomia Okamury z SPD, a pod články na webech. Je tedy otázka, zda by se státní kampaň neměla zaměřit ještě více na digitální kanály.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)